۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۵۲۸۳۱۱
با ظرفیت ۵۰۰ دانش‌آموز؛

نخستین دبیرستان پسرانه صدرا در خراسان شمالی افتتاح شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از افتتاح نخستین دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی صدرا با ظرفیت ۵۰۰ نفر دانش‌آموز در بجنورد مرکز این استان خبر داد.
حجت الاسلام خادمی

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به افتتاح نخستین دبیرستان پسرانه معارف اسلامی صدرا در بجنورد، اظهار داشت: این دبیرستان با هدف ترویج معارف اسلامی و با ظرفیت 500 نفر در اول مهر سال جاری افتتاح شد.

وی افزود: با افتتاح این دبیرستان تعداد دبیرستان‌های علوم و معارف صدرا در استان به سه دبیرستان افزایش یافت که در راستای آموزش و ترویج علوم و معارف اسلامی و تربیت نیروی متخصص و متعهد فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به ظرفیت 500 نفری این دبیرستان، اضافه کرد: در حال حاضر و با افتتاح این دبیرستان 45 دانش‌آموز در دو کلاس درسی و در سطح متوسطه در رشته علوم و معارف اسلامی مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: دبیرستان‌های علوم و معارف اسلامی صدرا ازجمله دبیرستان‌هایی هستند که در راستای آموزش و ترویج علوم و معارف اسلامی و تربیت نیروهای متعهد و ارزشی تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کل کشور فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اهداف تأسیس دبیرستان‌های علوم و معارف در سطح کشور، تصریح کرد: هدف از تأسیس این مدارس آشنا ساختن دانش‌آموزان و نسل جوان با اصول و ارزش‌های اسلامی و تعمیق و نهادینه‌سازی ارزش‌های والای اسلامی در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: مدارس علوم و معارف صدرا به‌عنوان مدارس ارزشی ازجمله مدارسی هستند که به برکت انقلاب اسلامی و با هدف ترویج و تبیین علوم و معارف دینی در ایران شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به وجود دو دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی در استان، اظهار داشت: در حال حاضر دو دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی در سطح استان فعال است که دانش‌آموزان دختر در آن مشغول کسب دانش الهی و دینی هستند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: برای تقویت مدارس علوم و معارف اسلامی با تمام توان و امکانات خود تلاش می‌کنیم و امیدواریم خروجی این دبیرستان‌ها کارشناسانی برجسته از نظر دینی و اسلامی باشد تا به وسیله آنها علوم و معارف اسلامی و دینی بیش از پیش در جامعه رواج پیدا کند./9314/ت302/ب1

ارسال نظرات