۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۵۲۸۳۲۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دانشگاه‌ها پل ارتباطی بین علم و اشتغال‌زایی باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: دانشگاه‌ها نباید به مرکزی برای پرورش دانشجویان منتظر استخدامی تبدیل شوند؛ بلکه دانشگاه‌ها باید پل ارتباطی بین تولید، صنعت و اشتغالی زایی جوانان باشند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار رییس و مسؤولان دانشکده فنی انقلاب اسلامی بجنورد، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم امروز کشور، پیوند دانشگاه با صنعت، تولید و اشتغال است.

وی افزود: دانشگاه‌ها نباید به مرکزی برای پرورش دانشجویان منتظر استخدامی تبدیل شوند؛ بلکه دانشگاه‌ها باید پل ارتباطی بین تولید، صنعت و اشتغالی زایی جوانان باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: در این راستا تأسیس دانشگاه‌های فنی و تربیت نیروهای مستعد جوانی که آماده به خدمت به کشور هستند باید در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های فنی راه خوبی برای ایجاد امید در دل جوانان برای رسیدن به اشتغال پایدار هستند، خاطرنشان کرد: بهره‌مندی دانشجویان از تحصیلات دانشگاهی همراه با کسب تجربه از فواید و ثمرات تحصیل در دانشگاه‌های فنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: نباید دانشجویان را با تئوری‌ها سرگرم کنیم بلکه باید زمینه‌های کسب تجربه و وارد عمل شدن آنها را قبل از اتمام تحصیل آماده کنیم.

وی افزود: پایه اصلی رسیدن به اقتصاد مقاومتی که همواره مد نظر رهبر معظم انقلاب بوده و هست، در دانشگاه‌ها نهاده شده؛ ازاین‌رو باید دانشگاه‌ها از سرمایه عظیم و نیروهای مستعدی که در آنها وجود دارد نهایت بهره را ببرند و در شکوفا کردن استعدادهای درخشان جوانان برای تولید علم و اندیشه بکوشند.

وی افزود: اشتغال‌زایی برای جوانان، باید دغدغه اصلی همه متصدیان دانشگاه‌ها باشد و دانشجویان علم و عمل را باهم در دانشگاه تجربه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید تولیدکننده علم و اندیشه باشند، راه‌های میانبر را برای رسیدن به علوم جدید پیدا کنند و با علم و عملشان به ادامه مسیر انقلاب اسلامی و اعتلای آن کمک کنند.

وی افزود: جوانان تحصیل‌کرده باید وارد میدان کار و عمل شوند و از کار و اشتغالی که حاصل دانششان است لذت ببرند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات