۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۷
کد خبر: ۵۲۸۴۰۷
آیت الله طبرسی:

حفظ انقلاب درگرو زنده نگه داشتن ارزش های عاشورایی است

آیت الله طبرسی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی در ۳۸ سال اخیر با پیروی از آرمان های عاشورایی در برابر دشمنان و بدخواهان انقلاب ایستاده و تن به ذلت نداده است، گفت: امروز نیز حفظ انقلاب و آرمان های نظام اسلامی درگرو زنده نگه داشتن نهضت حسینی و آرمان های اصیل آن است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران سه شنبه شب در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در ساری با بیان این که شخصیت امام حسین(ع)، چراغ هدایت و کشتی نجات است، گفت: چراغ هدایت امام حسین (ع) مرز و محدویت ندارد.

وی با بیان این که امام حسین(ع) هیچ گاه تن به ذلت نداد و تا آخرین قطره خون خود و یاران باوفایشان در برابرظلم و ستم زمانه ایستاد و از حقانیت دین و اسلام دفاع و حراست کردند، افزود: به طور حتم مهم ترین پیام عاشورا و نهضت امام حسین(ع) مقامت در برابر ظلم بوده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که ائمه معصومین(ع) هیچ گاه برای حکام ظالم و زورگوی دوران سکوت نکردند و اقتدار در برابر دشمنی ها ایستادند، خاطرنشان کرد: جایگاه امروز دین مرهون تلاش های ائمه معصومین(ع) در طول تاریخ است.

آیت الله طبرسی با بیان این که اگر تلاش ها و از خودگذشتگی های ائمه اطهار(ع) و در طول تاریخ نیز علما و بزرگان دینی نبودند امروز اسلام ناب وجود نداشت و یک دین با پوسته اسلام در اختیار داشتیم، تصریح کرد: علما و فقهای دینی به عنوان میراث داران پیامبران و ائمه معصومین(ع) در حفظ و حراست از اسلام ناب نقش بسیار مهم و غیر قابل انکاری داشتند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که علما و فقهای دینی هیچ گاه در برابر انحراف ها سکوت نکرده اند، خاطرنشان کرد: دفاع و حراست از دین و تقویت آن در جامعه همواره مهم ترین دغدغه علما و فقهای دینی بوده است.

امام جمعه ساری با بیان این که مهم ترین پیام  امام حسین(ع) برای جامعه امروز ایستادگی و مقاومت در برابر توطئه و هجمه های دشمنان است، تصریح کرد: مسؤولان کشورمان در هر شرایطی باید با قدرت در برابر دشمن بیاستند و تن به ذلت ندهند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان همه توان خود را برای کمرنگ کردن فرهنگ ایستادگی و مقاومت در جامعه اسلامی به کار گرفتند، گفت: رمز پیروزی 38 ساله کشورمان در برابر موجی از توطئه های دشمنان ایستادگی مقتدرانه در برابر دشمنی ها است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که نهضت عاشورا مملو از درس ها و عبرت های آموزنده ای است که می تواند چراغی برای حرکت های بزرگ در برابر دشمنان باشد، تصریح کرد:  امروز ملت بزرگ ایران پرچم دار ترویج نهضت عاشورا در جامعه جهانی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمن از جهانی شدن فرهنگ عاشورا به شدت هراسان است، خاطرنشان کرد: همه توان دشمن در جهت خاموش کردن نور حسینی در جامعه خلاصه شده که به برکت اهل بیت(ع) در این مسیر شکست خواهد خورد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که امروز دنیای بشریت از نورانیت نهضت حسینی روشن شده است، تصریح کرد: بشریت امروز تنها در سایه بهره گیری از فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) به ویژه ارزش های عاشورایی به سعادت و رستگاری خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دین و اسلام ناب محمدی در سایه گسترش و تقویت نهضت و فرهنگ عاشورا ماندگار خواهد ماند، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) با قیام و شهادت خود، آینده اسلام ناب را تضمین کردند.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که امروز برای ماندگاری دین باید همه توان خود را برای حفظ فرهنگ و ارزش های عاشورایی در جامعه به کار گیریم، تصریح کرد: نباید آرمان ها و ارزش های حسینی در سایه برخی مسائل حاشیه ای کمرنگ شود.

رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عاشورا و کربلا همچنان خورشید تابانی جامعه جهانی از ظلمت و تاریکی رهایی داده و نور و روشنایی را جهان امروز حاکم کرده است، گفت: دشمنان باید بدانند نور اهل بیت(ع) به هیچ عنوان خاموش شدنی نیست و همواره در جهان نور افشانی خواهد کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که با پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از ارزش های دینی دوباره در کشورمان احیا شد، تصریح کرد: دشمنان قصد داشتند با حربه های مختلف خون امام حسین(ع) و یاران باوفایشان را در کربلا مدفون کنند و مانع از ترویج و جهانی شدن فرهنگ حسینی شوند، اما با تلاش های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) پیام عاشورا به گوش جهانیان رسید.

وی با بیان این که خون پاک امام حسین(ع) موجب حفظ و پویایی اسلام ناب شد، بیان داشت: خون پاک امام حسین(ع) تا زمان ظهور امام عصر(عج) جوشش دارد واین فرهنگ عظیم و جهانی با قدرت ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس با معرفت، تعصب، وحدت و حمایت عاشورایی پیش‌ رفت، اظهار داشت: شیعه به‌خاطر ایثارگری در طول تاریخ ماندگار شد.

آیت الله طبرسی با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی در 38 سال اخیر نیز با پیروی از آرمان های عاشورایی در برابر دشمنان و بدخواهان انقلاب ایستاد و تن به ذلت نداد، بیان داشت: امروز نیز حفظ انقلاب و آرمان های نظام اسلامی در گرو زنده نگه داشتن نهضت حسینی و آرمان های اصیل آن است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی را از جمله ویژگی ها و شاخصه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: امروز ملت بزرگ ایران پرچم دار دفاع از دین و مقابله با ظلم و استکبار در عرصه جهانی هستند.

وی با بیان این که شیعه هیچ گاه تن به ذلت و خواری نخواهد داد و تا آخرین قطره خون در برابر دشمن خواهد ایستاد، بیان داشت: فرزندان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نیز علیرغم همه مشکلات و محدودیت هایی که داشتند با تکیه بر فرهنگ عاشورایی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند و به پیروزی رسیدند./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات