۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۵۲۸۴۱۵
دبير جامعه روحانيت كاشان:

محبت به دنيا تهديدكننده دين انسان است

دبير جامعه روحانيت كاشان محبت به دنيا، فرزند، خانه، پول، خودرو، مال و ثروت را از جمله ابزار لرزشي دانست كه دين انسان را لرزان و تهديد مي‌كند.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل، سه شنبه شب در مراسم عزاداري امام حسين(ع) كه در نصر آباد كاشان برگزار شد، گفت: مسأله محبت به دنيا از ابتداي خلقت تاكنون يكي از مسائلي است كه جزء لرزش‌گاه هاي انسان بوده و در آينده نيز ادامه خواهد داشت.

وي محبت به دنيا، حب رياست و حب مقام و پول و ٍثروت را از ابزار لرزشي و لغزشي انسان و آفات دينداري دانست و افزود: عدم كنترل محبت به دنيا سبب خواهد شد تا انسان دين خود را از دست بدهد.

حجت الاسلام شاه فضل، گفت: خداوند مي فرمايد آنچه در اختيار انسان است و يا در اطراف انسان قرار دارد همه از دنيا است و نعمت هاي دنيا و انسان هيچگاه در كنار يكديگر پايدار نخواهد ماند؛ چرا كه يا نعمت هاي دنيا از انسان گرفته مي شود و يا انسان از نعمتهاي دنيا گرفته مي‌شود، بنابراين اگر قرار باشد ثروت سبب ماندگاري انسان شود قارون و حضرت سليمان بايد زنده بودند.

دبير جامعه روحانيت كاشان زمان توبه و استغفار را زمان استجابت دعا خواند و افزود: انساني كه در حال استغفار است به خدا خيلي نزديك شده است.  

حجت الاسلام شاه فضل به تفاوت تفكر اسلام با تفكر دنياي غرب اشاره كرد و عنوان كرد: در تفكر اسلام انسان هر آنچه را كه دارد از خدا است اما در تفكر دنياي غرب هركس تواناتر و قدرتمندتر است قدرت چپاولگري بيشتري هم دارد.

وي يادآور شد: در تفكر اسلامي، اميرمومنان(ع) با حفر چاه و استخراج آب از چاه مزرعه اي را آباد و بلافاصله وقف مي كند و آنچه را كه دارد حاصل دسترنج خود نمي داند، اما تفكر دنياي غرب معتقد است چون پول و قدرت دارد بايد زور گفته و چاه هاي نفت كشورهاي جهان سوم را به يغما ببرد و اين در حالي است كه  اسلام مي فرمايد هركس داناتر است مسؤوليت بخشندگي او نيز بيشتر است.

دبير جامعه روحانيت كاشان، يادآورشد: اسلام اين تفكر را كه من قدرتمند هستم پس بايد از قدرت ديگران به نفع خودم استفاده كنم را مردود مي داند؛ چرا كه اسلام معتقد است هركس داناتراست مسؤوليت انفاق و بخشندگي او نيز بيشتر است.

به گفته وي، انسان بايد از پول و ثروت و محبوبيت خود توشه اي براي آخرت و روز قيامت پس انداز كند و اين در حالي است كه برخي عكس اين  تفكر را دارند و به دنبال اين هستند چگونه از دارايي خود براي رسيدن بیشتر به دنيا استفاده كنند.

حجت الاسلام شاه فضل عدم طمع به مال ديگران را مورد قبول ندانست و افزود: هيچكس اجازه ندارد زندگي ديگران را مورد كنكاش قرار دهد تا هر نعمتي كه ديگران دارند او نيز آرزوي داشتن آن را داشته باشد؛ چرا كه اگر به واقعيت زندگي افراد برسيد متوجه خواهيد شد با چه مشكلاتي روبرو هستند كه شما حتي براي يك بار هم چنين مشكلاتي را در زندگي خود تجربه هم نكرده ايد، اگر واقعيت زندگي افراد قابل مشاهده باشد، غير ممكن است آرزو داشته باشيد حتي براي لحظه اي به جاي آنها باشيد.

وي با اشاره به اينكه براي هر يك از انسانها مشكلاتي و دغدغه هايي وجود دارد، اظهار كرد: اگر انسان قصد تفكر دارد در رابطه با نعمت هايي كه خداوند به او داده است تفكر كند و به خدا اعتراض نكند که چرا بين او و ديگران در دادن نعمت هايش تفاوت قائل شده است.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: يكي از لرزش‌گاه هايي كه سبب تهديد دين مي شود محبت به دنيا، فرزند، خانه، پول، مال و ثروت و خودرو است كه دين انسان را لرزان و تهديد مي كند.

دبيرجامعه روحانيت كاشان اظهار داشت: اگر مردم كوفه لغزيدند و با امام حسين(ع) چنين برخوردي داشتند، منشأ آن محبت به دنيا بود كه از امام حسين(ع) براي رسيدن به دنيا دعوت كردند.

حجت الاسلام شاه فضل، محشور شدن با اهل بيت(ع) را در گرو كنار گذاشتن محبت به دنيا دانست و  اضافه كرد: محبت به دنيا با محبت به اهل بيت(ع) و محبت خدا با محبت دنيا هيچگاه جمع نمي شود، بنابراين اگر ظرف وجود انسان از محبت به دنيا پرشود، جايي براي محبت به اهل بيت(ع) باقي نخواهد ماند./1307/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات