۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۵۲۸۴۳۸
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم:

ظلم کوفیان مدعی پیروی از امام عظیم ترین ظلم بود

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم گفت: همیشه از ظلم یزیدیان که ظلم آشکار است سخن گفته شده؛ اما ظلم عظیم‌تری که اغلب مغفول مانده، ظلم کوفیان مدعی پیروی از امام بود.
سوزنچی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام حسین سوزنچی عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم امروز در جمع عزاداران هیئت مذهبی بیت العباس، حادثه عاشورا را قیامی علیه ظلم دانست و گفت: همیشه از ظلم یزیدیان که ظلم آشکار است سخن گفته شده؛ اما ظلم عظیم‌تری که اغلب مغفول مانده، ظلم کوفیان مدعی پیروی از امام است.

وی  با بیان اینکه شاید فلسفه اصلی غیبت امام زمان(عج) هم نه ظلم ظالمان، بلکه ظلم پیروان باشد افزود: یادمان باشد که کوفیان نخستین گروهی هستند که بر امام حسین(ع) گریستند، پس هر گریه‌ای ارزش ندارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم در ادامه تصریح کرد: اگر انسان در مواقعی که باید از حق دفاع کند، دفاع نکند، فردای شهادت امام حسین(ع)، گریه کردن که هیچ، قیام توابین به راه انداختن نیز سودی ندارد.

حجت الاسلام سوزنچی ابراز داشت: کوفیان دو دسته بودند، یک دسته به امام نامه نوشتند و از او دعوت کردند و یک دسته نامه ننوشتند، هر کدام از این دو دسته با وقوع حادثه عاشورا به سه دسته تقسیم شدند؛ برخی به یاری امام شتافتند، عده ای دیگر جنگ با امام برخاستند و دسته دیگر سکوت کردند.

انتظار حقیقی مستلزم فراهم کردن واقعی زمینه های ظهور است

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اهمیت و جایگاه مهدویت تصریح کرد: انديشه مهدويت از ديرزمان وجود داشته و آيين‏ هاى مختلف دنيا به نوعى بدان معتقد هستند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم ادامه داد: اما اسلام بيش از ديگر اديان به اين مسأله پرداخته و آينده درخشانى را با ارائه تصويرى روشن از مهدويت، در مسیر بشر قرار داده است.

حجت الاسلام سوزنچی از قرآن كريم به عنوان مهم‏ترين منبع آيين اسلام وعده‏ها و بشارت‏هاى اطمينان‏ بخشى به جامعه انسانى یادکرد و گفت: خداوند در اين زمينه مى ‏فرمايد: «وَنُرِيدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ»(قصص: 5)؛ اراده و مشيت ما بر اين قرار گرفته است كه بر مستضعفان در زمين منت نهيم و آنها را مشمول مواهب خود کنیم و آنها را پيشوايان و وارثان روى زمين قرار دهيم. به نوشته تفسيرنويسان، اين آيه حكومت جهانى را بشارت داده و مستضعفان را وارثان كره زمين معرفى مى‏كند.

وی، انتظار حقیقی را مستلزم آماده ساختن واقعی زمینه های ظهور دانست و افزود: منتظر واقعی حضرت حجت(عج) کسی است که  هنگام ظهور حضرت ولی عصر(عج) به یاری ایشان بشتابد، کوفیان ادعای آمادگی برای یاری امام زمان خویش داشتند، اما جز اندکی با امام نماندند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم با اشاره به وظیفه منتظران واقعی در زمان غیبت حضرت حجت(عج) تاکید کرد: اگر منتظر امام هستیم، باید زندگی مان مهدی پسند باشد، بنابراین برای تحقق این مهم باید به سراغ معیارهای «پسند امام زمان (عج)» برویم.

با حجاب می توان به عرفان رسید

حجت الاسلام سوزنچی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت و جایگاه حجاب در جامعه اسلامی گفت: برای سیر الی الله باید از وسیله تقوا و پیروی از دستوران الهی بهره برد، وسیله های معنوی با مادی متفاوت است، به عنوان مثال اقامه نماز و یا رعایت حجاب می تواند انسان را در مسیر الی الله قرار دهد و به عرفان برساند.

وی همچنین گفت: انسان با رعایت دستورات الهی، مظهر خواسته های خداوند می شود، انسان می تواند تمامی لحظات زندگی خود را با معنویت و عرفان همراه سازد و به عبارتی لحظات عمر خود را خدایی کند و این امر مهم جز با انجام واجبات و سپس مستحبات میسر نخواهد شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم تاکیدکرد: حجاب زن یک واجب الهی است و زنان باید حواسشان جمع باشد و حجاب کامل داشته باشند؛ چراکه این قشر از جامعه با رعایت حجاب به عنوان یک واجب الهی، خود را در مسیر الی الله قرار می دهند و خداوند نیز برای آنان ثواب و پاداش درنظر می گیرد./851/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات