۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۵۲۸۵۴۹
جانشین فرمانده بسیج مستضعفان کشور:

رزمندگان دفاع مقدس با پیروی از قیام حسینی درس استقامت و پایداری آموختند

جانشین فرمانده بسیج مستضعفان کشور گفت: رزمندگان اسلام در دفاع مقدس با شعور حسینی و پیروی از قیام اباعبدالله الحسین(ع)، امر به معروف و نهی از منکر، مقاومت، پایداری و ایثار را یاد گرفتند و در واقع ادامه دهندگان راه شهیدان والامقام واقعه عاشورا شدند.
سردار فضلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیین رژه نیروهای مسلح مستفر در شهرهای آبادان و خرمشهر به مناسبت پنجم مهرماه سالروز شکست حصر آبادان در دوران دفاع مقدس، امروز چهارشنبه 5 مهرماه در آبادان با حضور فرماندهان نظامی و مسؤولان دولتی برگزار شد.

جانشین فرمانده بسیج مستضعفان در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین، اظهار داشت: ماه محرم و واقعه مهم عاشورا در حقیقت مبنا و اساس دفاع از ارزش های دفاع مقدس به شمار می آید.

سردار پاسدار سرتیپ علی فضلی در ادامه بیان داشت: هشت سال جنگ تحمیلی نشانگر شور و شعور و فرهنگ حسینی رزمندگان اسلام و ارادت خاص و عشق آن رزمندگان دلیر و شهیدان والامقام ما به امام حسین(ع) بود.

وی تصریح کرد: رزمندگان اسلام در دفاع مقدس با شعور حسینی و پیروی از قیام اباعبدالله الحسین(ع)، امر به معروف و نهی از منکر، مقاومت، پایداری و ایثار را یاد گرفتند و در واقع ادامه دهندگان راه شهیدان والامقام واقعه عاشورا شدند.

جانشین فرمانده بسیج مستضعفان با اشاره به عملیات مهم و تاریخی ثامن الائمه که باعث شکست حصر آبادان شد، گفت: عملیات بسیار مهم و سرنوشت ساز ثامن الائمه حاصل وحدت میان ارتش، سپاه و نیروهای بسیجی و نیز عشایر غیور مدافع شهرستان ولایت مدار آبادان بود.

این مقام مسؤول با گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه مقاوم و فداکار فقید آبادان آیت الله جمی، افزود: لشکر بعث عراق با توهم و خیالات باطلی که داشت در صدد تصرف خوزستان و جداسازی این استان عزیز از خاک کشورمان را داشت که با مقاومت مردم و نیروهای متحد مسلح ما مواجه شد و به خواسته شوم خود نرسید.

لازم به ذکر است، عملیات ثامن الائمه یکی از عملیات‌های مهم در دوران جنگ تحمیلی است که در پنجم مهر 1360با رمز نصر من الله و فتح قریب در محور آبادان - شرق کارون به فرماندهی نیروی زمینی ارتش و لشکر 77 خراسان انجام شد و منجر به شکسته شدن حصر آبادان و بازپس گیری بیش از 150 کیلومتر مربع از خاک ایران اسلامی شد./9453/پ203/ب1

ارسال نظرات