۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۲۸۵۸۲
مبلغ حوزوی:

آل سعود و یزید روی بت‌‌پرستان جاهلی را سفید کرده‌‌اند

حجت الاسلام متمسکی با بیان این که حتی اعراب جاهلی هم در ماه حرام خون کسی را نمی ریختند، کشتار مسلمانان یمن به وسیله آل سعود را عملی یزیدی و جنایتکارانه توصیف کرد.
حجت الاسلام متمسکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام متمسکی، پیش از ظهر امروز در ششمین روز از مراسم عزاداری دهه اول محرم در دفتر مقام معظم رهبری در قم، با اشاره به اهتمام بزرگان شیعه بر عزاداری امام حسین(ع) اظهار داشت: حاج شیخ عبد الکریم حائری یزدی هر روز قبل از درس روضه می خواند و برای اباعبدالله(ع) گریه می کرد.

این مبلغ حوزوی با اشاره به اهتمام امام خمینی(ره) به عزاداری برای سید الشهدا(ع) خاطرنشان کرد: در اواخر جنگ که وضعیت مالی کشور خوب نبود برخی پیش امام خمینی(ره) رفتند تا اجازه بگیرند قسمتی از موقوفات روضه امام حسین(ع) را صرف جنگ کنند که امام خمینی(ره) به شدت مخالفت کرد.

وی با بیان این که در روایات تأکید زیادی بر زیارت امام حسین(ع) شده است، افزود: بنا بر روایتی هر کس بعد از مرگ ائمه(ع) به زیارتشان برود مانند کسی است که در حیات آنها به زیارتشان رفته است و در رابطه با زیارت امام حسین(ع) آنقدر در روایات تأکید شده است که برخی از فقها قائل به وجوب زیارت امام حسین(ع) شده اند.

حجت الاسلام متمسکی با بیان این که اگر راه کربلا باز باشد و امکان رفتن برای انسان وجود داشته باشد و به زیارت اباعبدالله نرویم به خودمان جفا کرده ایم، گفت: ائمه(ع) دستگیر هستند و سلام انسان را بدون جواب نمی گذارند.

وی با اشاره به برکات روضه امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: جلسه روضه به منزله عزای امام حسین(ع) است و صاحب عزا هم ائمه(ع) هستند و رسم عزا این است که صاحبان عزا از عزاداران تشکر می کنند و در حق آنها دعا می کنند بنابراین روضه و عزای امام حسین(ع) برای خود ما خوب است و خواندن زیارت عاشورا می تواند برکات زیادی برای ما داشته باشد.

سخنران دفتر مقام معظم رهبری در قم با اشاره به این که امام حسین(ع) حق بزرگی بر گردن اسلام و مسلمین دارد، اظهار داشت: اگر امام حسین(ع) قیام نمی کرد امروز نامی از اسلام نمی ماند؛ در روایات زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین، عید فطر، عید قربان، شب قدر و روز عرفه و روزهای دیگر وارد شده است و این نشان از اهمیت زیارت امام حسین(ع) است و این پیام را می رساند که همه اسلام از برکت خون امام حسین(ع) است.

وی با بیان این که ماه محرم ماهی است که حتی در زمان جاهلیت هم حرمت این ماه را نگه می داشتن و جنگ خونریزی نمی کردند ولی یزید در ماه محرم خون امام حسین(ع) را ریخت، افزود: در زمان ما هم کسانی که خود را خادم الحرمین می نامند در ماه حرام که میلیون ها حاجی خانه خدا را طواف می کنند مردم مسلمان یمن را می کشند و روی بت پرستان و مشرکان جاهلیت را هم سفید کرده اند.

حجت الاسلام متمسکی با بیان این که ما در اسلام جنگ ابتدایی نداریم، افزود: تمام جنگ های اسلام جنگ دفاعی بوده است و امروز هم مقام معظم رهبری فرمودند که ما چشم به آب و خاک کشوری ندوخته ایم و سلاح هایی که داریم هم برای دفاع است؛ این دروغ است که اسلام با شمشیر امیرمؤمنان(ع) گسترش یافته است.

وی علت عدم حمایت مسلمانان از امام حسین(ع) را بی تفاوتی عنوان کرد و گفت: امروز با وجود تهاجم فرهنگی شدید دشمن جوانان آگاهی داریم و مردم جوانان خود را برای دفاع از اسلام فدا می کنند./843/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات