۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۵۲۸۶۱۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

بصیرت و آگاهی باید محور عزاداری امام حسین باشد

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که بصیرت و آگاهی باید محور عزاداری امام حسین(ع) باشد، گفت: جامعه امروز برای ایستادگی در برابر توطئه دشمنان بیش از هر زمان دیگری نیازمند بصیرت و آگاهی است.
شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران عصر امروز در همایش بصیرت عاشورایی که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی استان در ساری برگزار شد، محرم را ماه تبلیغ دین و تبیین مظلومیت اهل بیت(ع) برای جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: کسانی که در این ماه با عظمت تریبون در اختیار دارند باید به صورت مستدل و منطقی حقایق دین و نهضت حسینی را برای جامعه به خوبی بیان کنند.

وی با بیان این که امروز دنیا به مظلومیت امام حسین(ع) پی برده است، افزود: ماه محرم و عبرت‌های قیام سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) یک فرصت مناسب و استثنایی برای بصیرت‌افزایی جامعه، تبیین توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان و چگونگی مقابله با آنها است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که بصیرت و آگاهی باید محور عزاداری امام حسین(ع) باشد، تصریح کرد: جامعه امروز برای ایستادگی و در برابر توطئه دشمنان بیش از هر زمان دیگری نیازمند بصیرت و آگاهی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز نور امام حسین(ع) دنیای تاریک امروز روشن کرده است، خاطرنشان کرد: دشمنان و بدخواهان اسلام و اهل بیت(ع) برای خاموش کردن این نورالهی همه توان خود را به کار گرفته اند اما در برابر قدرت الهی و اهل بیت(ع) شکست خورده اند.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که امروز باید تلاش کنیم معرفت حسینی در همه بخش های کشورمان ساری و جاری باشد، تصریح کرد: تنها با بهره گیری از معرفت حسینی می توانیم عزتمندانه در دنیا زندگی کنیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که دشمن می خواهد این معرفت اصیل را از جامعه ما بگیرد و آن را کمرنگ و بی اثر کند، خاطرنشان کرد: امروز شبهات بسیاری از سوی دشمنان در خصوص عزاداری های حسینی مطرح می شود که باید مراقب این دام دشمنان باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، هدف نهایی دشمن را از بین بردن اسلام ناب و آرمان های اصیل دینی در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: عزاداری امام حسین(ع) یکی از بزرگترین رسانه شیعیان برای رساندن پیام کربلا و اثبات حقانیت ائمه معصومین(ع) است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امروز دنیا در پرتو نور حسینی بیدار شده است، بیان داشت: عزاداری برای امام حسین(ع) تنها متخص کشورمان نیست و این اظهار ارادت و دلبستگی در دیگر نقاط جهان نیز وجود دارد و این نشان دهنده  جهانی شدن نهضت حسینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فرهنگ حسینی مرزهای جغرافیایی را کنار زده و قلوب ملت های جهان نهادینه شده است، گفت: همین مسأله موجب هراس و عصبانیت دشمنان و بدخواهان اسلام ناب شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که نظام سلطه فرهنگ حسینی را مهم ترین سد در برابر تحقق توطئه ها و هجمه های خود در جهان می داند، بیان داشت: نهضت امام حسین(ع) فرهنگ ذلت ناپذیری و ظلم ستیزی را در جامعه جهانی نهادینه کرده است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچم دار ترویج فرهنگ ظلم ستیزی و استکبار ستیزی در جهان است، گفت: ملت با بصیرت و ولایت مدار ایران اسلامی در سه دهه اخیر با الگو قرار دادن همین فرهنگ اصیل دینی در برابر دشمنی ها عزمتدانه ایستادند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که ملت عاشورایی ایران اسلامی هیچ گاه در برابر زیاده خواهی های دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب کوتاه نیامدند و با اقتدار در برابر هر گونه زیاده خواهی دشمن ایستادند، افزود: مردم کشورمان این فرهنگ اصیل را از نهضت حسینی الگوگرفته و همواره مورد نظر خود قرار می دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم ترین دلایل دشمنی نظام سلطه با ایران اسلامی را زنده نگه داشتن فرهنگ ظلم ستیز عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران با تکیه بر همین فرهنگ دشمن شکن در برابر هر نوع توطئه ای ایستاده و از اسلام و انقلاب حراست و پشتیبانی می کند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که فرزندان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نیز با تکیه بر همین فرهنگ ارزشمند در برابر همه دنیا ایستاد و از تمامیت ارزی کشورمان دفاع کردند، گفت: فرهنگ عاشورا و کربلا در جبهه های حق علیه باطل همواره زنده و جاودانه بود و رزمندگان سپاه اسلام با الگو گیری از همان فرهنگ ارزشمند از اسلام و انقلاب حراست کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر این که دنیای اسلام و جامعه اسلامی امروز نیازمند انتقال ارزش‌ها و مفاهیم ناب عاشورا و اهداف متعالی امام حسین(ع) و یاران باوفایش است، خاطرنشان کرد: ارائه و معرفی الگوهای صحیح و نمونه فرهنگ اسلامی و آثار متنوع فرهنگی دینی، نرم‌افزارهای مذهبی، تبیین شیوه‌های صحیح عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و روشن‌گری مردم جامعه مهم‌ترین برنامه‌ها برای تبیین عبرت‌های عاشورایی است.

حجت الاسلام شکریان در ادامه به آسیب‌های عزاداری در ماه محرم و صفر اشاره و اضافه کرد: متأسفانه بدعت‌ آرایش تاسوعا و عاشورایی در بخش خواهران در این روزهای ماه محرم، از لطمه‌های عزاداری است که باید به آن توجه بیشتری شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به این که متأسفانه برخی شیوه های عزاداری به هیچ عنوان در شأن اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) نیست، گفت: ورود دشمنان به هیأت های مذهبی و ایجاد رخنه و آسیب در آن‌ها، نشان از قدرت این تشکل های دینی دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت حضور مستمر روحانیت در هیأت های مذهبی تأکید کرد و افزود: برگزاری برنامه های عزای حسینی بدون حضور روحانیت یک آسیب مهم است که در ماه محرم و صفر باید جذی گرفته شود.

وی با تأکید براین که نباید هیچ هیأت مذهبی بدون روحانی و مبلغ باشد، تصریح کرد: روحانیت با حضور خود و سخنان منابر، شعور را به هیأت های مذهبی تزریق و سپس مداحان در کنار این شعور، شور را به محافل عزاداری می‌آورند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که حضور روحانیت در هیأت های مذهبی و مساجد موجب تقویت کیفیت برنامه عزاداری حسینی می شود، بیان داشت: تجربه ثابت کرده هر جا حضور روحانیت پررنگ و مستمر باشد آسیب های فرهنگی و اجتماعی نیز به حداقل ممکن خواهد رسید./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات