۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۲۸۶۱۶
حجت الاسلام والمسلمین طائب:

ذبح دین به دست دینداران از آثار بی بصیرتی است

رییس قرارگاه عمار با بیان اینکه بی بصیرتی دین داران موجب تشخیص ندادن سره از ناسره می شود، گفت: بی بصیرتی سبب ذبح دین به دست دین داران می شود.
حجت الاسلام طائب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب رییس قرارگاه عمار بعدازظهر امروز در جمع جوانان هیأت مذهبی رزمندگان اسلام در بندرعباس با اشاره به اهمیت بصیرت در جامعه کنونی گفت: تشخيص به موقع از حق و باطل و عمل به موقع بر طبق اين تشخيص يكي از شاخصه هاي بصيرت است به عبارتی فرد وظيفه خود را در زمان لازم تشخيص داده و در زمان مناسب به آن عمل كند.

وی در ادامه، بصیرت را نیاز امروز جامعه اسلامی دانست و افزود: ملت ایران اسلامی ملتی متدین هستند و نسبت به اتفاقات اطراف خود دقت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب تصریح کرد: بصیرت و ولایتمداری ملت ایران اسلامی سدی محکم در برابر توطئه های مختلف دشمنان است.

رییس قرارگاه عمار با بیان اینکه بی بصیرتی دین داران موجب تشخیص ندادن سره از ناسره می شود ابراز داشت: بی بصیرتی موجب ذبح دین به دست دین داران می شود.

وی با اشاره به قیام عاشورا گفت: با دقت در حماسه بي بديل عاشورا مي بينيم عناصر مختلفي در آن تاثير مثبت و منفي داشته اند و هر يک از اين عناصر به خودي خود از اهميت زيادي برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین طائب همچنین اضافه کرد: ولي در اين ميان مهم ترين عاملي که موجب ماندگاري قيام سيدالشهداء و ياران با وفايش شد بحث بصيرت برخي از خواص (ياران امام) از يک طرف و بي بصيرتي برخي از خواص (لشکريان يزيد) از طرف ديگر است.

رییس قرارگاه عمار بیان داشت: بايد ديد چگونه است که چند دهه پس از رحلت پيامبر اکرم (ص) مردم اين چنين بر خاندان او مي تازند و از آن جمعيت عظيم صحابه و تابعين تنها ياران انگشت شماري در رکاب حسين بن علي (ع) جانفشاني مي کنند.

وی، ابوالفضل العباس (ع) را يكي از سرآمدان بصيرت در ميان ياران سيدالشهدا معرفی کرد و گفت: آن حضرت چنان با بصيرت كامل با امام و مقتداي خود همراهي مي كند كه اهل بيت عصمت و طهارت(ع) از ميان ويژگي هاي مختلف ایشان، بر بصيرت شان تاكيد مي كنند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به زمينه هاي تاثير گذار بر بصيرت کوفيان گفت: عوامل مختلفي دست در دست هم دادند تا کوفيان با وجود اينکه هزاران نامه به سوي امام حسين (ع) فرستاده و ايشان را به سوي خود دعوت کرده بودند بصيرت لازم را به خرج ندهند.

رییس قرارگاه عمار گفت: آنچه در سيره حسين بن‌ علي(ع) به عنوان امام معصوم، مسلم و غيرقابل ترديد به نظر مي‎رسد، آن است كه شخصیتی همانند امام حسين(ع) حاضر نبودند با شخصي هم‎چون يزيد بيعت كرده و حكومت وي را به رسمیت بشناسند‎، چرا كه حضرت با مشاهده و بررسي عمق انحرافات امت اسلامي در عصر حكومت معاويه و سپس حكومت يزيد، به اين نتيجه رسيده بودند كه ديگر نمي‎توان با موعظه و خطبه‎هاي آتشين و سخنراني‎هاي تهديد آميز و تحريك‌ كننده، انحرافي را كه در مباني اعتقادي و سيا‎سي جامعه اسلامي و نيز در دستگاه خلافت رسوخ كرده، از بين ببرند‎.

وی در ادامه گفت: امام حسین(ع) تنها راه درمان و نجات امّت اسلامي، برپايي يك نهضت عميق دانست كه بازتاب و گستره آن، افزون بر آن‎كه فرامكاني باشد، فرازماني نيز بوده و در گستره زمان، الگويي براي آزاد مردان تاريخ باشد./‎/851پ202/ب1

ارسال نظرات