۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۵۲۸۶۶۵
ریيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان تهران:

طلبه واقعي سربازي امام زمان را با هيچ مقامي عوض نمي كند

مدير حوزه علميه امام صادق(ع) ورامين سربازي امام زمان(عج) را خدمت به دين، قرآن و اهل بيت دانست و گفت: اگر كسي بداند در عالم طلبگي سرباز امام عصر(عج) است اين سربازي را با هيچ مدرك و مقامي عوض نمي كند، بلكه به هويت خود افتخار مي‌كند.
حجت الاسلام سيد محسن محمودي امام جمعه ورامين

حجت الاسلام محسن محمودي مدير حوزه علميه امام صادق(ع) ورامين در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بيان اينكه طلبه بايد با ديد سربازي امام زمان(عج) به حوزه ورود كند، گفت: كسي كه به سربازي ولي عصر(عج) مي‌رود درگير ماديات و آينده شغلي نمي‌شود.

وي سربازي امام زمان(عج) را خدمت به دين، قرآن و اهل بيت برشمرد و ادامه داد: كسي كه با هدف الهي به سربازي بقية الله مي رود، بداند كه هيچ وقت رها نمي شود و در حقيقت زمينه هاي تبليغي و فرهنگي از جهات مختلف براي او فراهم مي‌شود.

ریيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان تهران در باب رهايي طلبه از سرگرداني اظهار داشت: اول بايد ديد طلبه با چه هدفي وارد حوزه مي شود، اگر كسي با اهداف دنيوي به حوزه ورود پيدا كند تا به منصب هاي دلخواه برسد، ‌كار را خراب كرده و از موفقيت هايش كاسته مي شود.

وي با اشاره به شكل گيري مراكز تخصصي اضافه كرد: در اين عرصه حوزه نوآوري و تحولاتي را داشته است و با وجود اين مراكز مي‌توان با مشاوره و روشنگري ها به طلاب كمك كرد چرا كه حوزه موظف است در توجيه و روشن گري افراد بهتر عمل كند.

استاد حوزه علميه استان تهران اضافه كرد: اصل فعاليت مراكز تخصصي براي جهت گيري آينده طلاب خوب و كار عقلاني است كه طلبه مي داند در چه عرصه اي مؤثر است و در همانجا قدم برمي‌دارد.

وي قسمت عمده موضوع سرگرداني در طلاب را خود طلبه دانست و اذعان داشت: ‌اگر كسي طالب علم و معرفت باشد ‌هر كجا كه باشد مي تواند به آن دست يابد. اگر كسي بداند در عالم طلبگي سرباز امام(عج) است اين سربازي را با هيچ مدرك و مقامي عوض نمي كند بلكه به هويت خود افتخار مي‌كند.

امام جمعه موقت ورامين تأكيد كرد: كسي كه به حوزه ورود مي كند بايد عاشق درس حوزوي باشد چرا كه اگر علاقه‌مند نباشد نمي تواند مسير را تا آخر طي كند.

وي خواستار ايجاد نشاط از سوی حوزه ها با برنامه ريزي و جاذبه ها شد و اظهار داشت: حوزه مي تواند با تفاهم با نهادهاي مختلف براي برنامه هاي تبليغي ايشان زمينه سازي كند تا از طلاب در فرصت هاي گوناگون و در عرصه هاي مختلف استفاده شود، يعني حوزه ها كاري كنند تا طلاب بدانند كه بعد از چند سال جاهايي هست كه مي توانند از آنها استفاده كنند.

استاد دانشگاه در پايان خطاب به طلاب گفت: طلبه بايد بداند اين فرصت طلبگي هميشه وجود ندارد، دوران طلبگي ديگر برنمي‌گردد، فرصت‌هاي حوزه و همنشيني با علما را از دست ندهيد كه بعداً به آن غبطه بخوريد./804/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات