۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۲۸۶۷۱
آیت الله میرباقری:

مؤمنان نباید به بهانه تحلیل خود را در معرض شبهات قرار دهند

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم بی اعتنایی به برخی شبهات را اساس تقابل با تهاجم شیطان دانست و گفت: مؤمنان حق ندارند به بهانه تحلیل خود را در معرض شبهات قرار دهند.
سخنرانی آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری امشب در مراسم عزادارای اباعبدالله الحسین(ع) آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد با بیان این که در دنیای مادی انسان موانع و حجاب هایی برای معرفت الی الله وجود دارد، ابراز داشت: اگر انسان در عالم دنیا نتواند حجاب های معرفت الی الله را کنار زده و به ورطه معرفت الهی نزدیک شود در دنیای باقی نیز شرایط معرفت الی الله از وی سلب خواهد شد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان این که اگر مؤمن در دنیا به سبک دل مشغولی برای معرفت الله زندگی کند در دیار باقی شرایط برای طی سیر الی الله برای او باز خواهد بود، ابراز داشت: باید توجه داشت زهد و تقوا اساس زندگی به سبک سیر الی الله است؛ بر این اساس زهد به معنای فراغت از دنیا است که در حقیقت آغازی بر هویت یقین مؤمن خواهد بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر این که در دنیا بستر و شرایط دست یابی به مقام یقین و ذکر وجود دارد، تصریح کرد: موانع و حجاب سیر الی الله به دو دسته حجاب های ظلمانی وحجاب های نورانی تقسیم می شوند.

آیت الله میرباقری با بیان این که نافرمانی خداوند متعال زمینه حرکت به سوی ظلمات است، گفت: ادامه نافرمانی انسان می تواند زمینه افول ایمان از مؤمن را فراهم کند؛ بر این اساس اعتقاد فاسد، حسد، دروغ، تکبر و به طور کلی رذائل اخلاقی حقیقت فاصله بین خداوند متعال و بنده را شکل خواهد داد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با تاکید بر این که انسان از منظر شرع مقدس اسلام مجاز نیست که خود را در معرض اعتقادات غلط قرار دهد، اظهار داشت: بی اعتنایی نسبت به برخی از شبهات اسلوب رفتاری مؤمن در مقابله با تهاجم شیطان است؛ بر این اساس باید توجه داشت که برخی در این جهان هستی سخنگوی شیطان هستند و برای صیانت از هویت دین داری بر مؤمن لازم است که در معرض سخنان آنان قرار نگیرد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) واکسینه شدن در مقابل شبهات را الگویی غیر از در معرض شبهات قرار گرفتن دانست و گفت: مؤمنان حق ندارند که به بهانه تحلیل خود را در معرض شبهات قرار دهند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم به تحلیل حجاب نورانی از منظر شرع مقدس اسلام پرداخت و ابراز داشت: یکی از معانی حجاب نورانی درجات اخلاص و ایمان است؛ بر این اساس مقام پاداش(بهشت) با مقام محبت یا همان ساحت رضوان دو ساخت متفاوت از ایمان هستند./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات