۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۲۸۷۰۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

افراط و تفریط عامل ظهور غنی و فقیر در جامعه است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم همه مردم را به میانه روی و انصاف دعوت کرده است، گفت: افراط و تفریط عامل ظهور غنی و فقیر در جامعه است.
استاد انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) گفت: از زمان حضرت آدم(ع) تا طلوع صبح قیامت بیشتر از دوگروه در عالم هستی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: این دو گروه یکی پیرو حق و دیگری مرید باطل هستند. قرآن کریم پیروان حق را نیز به دودسته اصحاب یمین و گروه سابقون تقسیم می‌کند و تاکید دارد که انسان‌ها سابقون را سرمشق خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره اصحاب حق، ابراز کرد: کسانی که به واسطه عقل حق را می‌یابند هرگز منکر حق نخواهند شد. انسان‌ها صالح هرگز حق را رها نکرده و خود را صرف باطل نمی‌کنند چرا که حق برای انسان ماندگار بوده و ایجاد برکت می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیامبر(ص) در گستره وجودی خودشان علم مطلق هستند، اظهار داشت: پیامبر(ص) از گذشته و آینده بشر اخبار فراوانی بیان فرموده‌اند که امروز بسیاری از باستان شناسان و دانشمندان به صحت کلام ایشان اعتراف می‌کنند چرا که ایشان پیروی حق بوده است.

این خطیب مشهور در تبیین اینکه تمام جریان حیات بشر به دو امر متضاد حق و باطل، نور و ظلمت، دنیا و آخرت گره خورده است، گفت: قرآن کریم به جامعه بشری می‌فرماید اگر سه کار را انتخاب و سه امر دیگر را رها کنید سعادتمند می‌شود.

وی افزود: خداوند ابتدا انسان را به میانه روی و انصاف توصیه می‌کند انسان در همه شؤونات زندگی‌اش نباید اهل افراط و تفریط باشد اگر همه مردم چنین شوند دیگر کسی در جامعه شاهد خانه‌های میلیاردی و  حلبی آبادها نخواهد بود.

این دانشمند فرزانه اضافه کرد: دومین امر الهی اهل احسان و نیکوکار بودن افراد جامعه است اگر همه افراد جامعه محسن باشند کسی گرسنه باقی نمی‌ماند و والدین مورد بی احترامی قرار نمی‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره سومین دستور الهی، گفت: سومین دستور قرآن تاکید خداوند به ثروتمندان برای رفع خلع و مشکلات اقوام و بستگان است همچنین اگر مردم تمام گناهان آشکار و پنهان و تجاوز به حقوق دیگران را ترک کنند به طور قطع مردم شاهد جامعه سراسر نور خواهند بود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات