۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۵۲۸۷۲۲
همزمان با هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛

خاطره‌گویی مادران و همسران شهدا در «مهرانه‌های باران»

همزمان با هفته دفاع مقدس عصر خاطره بانوان با شرکت مادران و همسران شهدا و حضور مریم کاتبی، از امدادگران دفاع مقدس و همرزم جاویدالاثر احمد متوسلیان در بجنورد برگزار شد.
عصر خاطره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، شامگاه چهارشنبه همزمان با هفته دفاع مقدس عصر خاطره بانوان با حضور راوی کشوری مریم کاتبی از امدادگران دفاع مقدس و همرزم جاویدالاثر احمد متوسلیان در محل سالن اجتماعات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی برگزار شد.

در این مراسم که به همت حوزه هنری خراسان شمالی و با مشارکت اعضای کمیته بانوان ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس صورت گرفت، از دو نویسنده استان عاطفه طالب پور و عفت نیستانی تجلیل شد و همچنین از خانم مریم میرفخرایی راوی کتاب سال‌های «بی‌صدا گریه کردنم» تجلیل به عمل آمد.

در مراسم مهرانه‌های باران بانوان مریم کاتبی، ام‌البنین منصور خانی و مریم میرفخرایی به بیان خاطرات پرداختند.

مریم کاتبی، راوی کشوری در این مراسم خاطره‌ای از زمان جنگ روایت کرد و گفت: همه دنیا از داعش می‌ترسند؛ درصورتی‌که ما در زمان جنگ دفاع مقدس گروهی ترسناک‌تر از داعش به نام کومله داشتیم که این گروه ذره‌ذره و شکنجه‌وار رزمنده‌های ما را به شهادت می‌رساندند؛ نمونه‌ای از کارهای آنان این بود که پوست بدن رزمندگان را می‌کندند و یا چشم‌های آنان را با نیزه درمی‌آوردند و روی آن آب‌شور می‌ریختند.

وی گلایه‌ای از صداوسیما در خصوص این‌که جنگ را فقط پیروزی می‌بیند داشت و گفت: جنگ فقط پیروزی نبود و شکست‌هایی را نیز متحمل شدیم؛ چراکه اگر سراسر جنگ پیروزی بود هشت سال به طول نمی‌انجامید.

راوی کشوری صبر، بردباری و خستگی‌ناپذیری حضرت زینب (س) را یادآور شد و ادامه داد: حضرت زینب (س) با وجود این همه سختی به یزید ملعون گفتند از عاشورا جز زیبایی چیزی ندیدم و این نشان‌دهنده تربیتی است که حضرت زینب (س) از آن بهره بردند؛ ازاین‌رو ما نیز باید تلاش کنیم فرزندان خود را مانند حضرت زینب (س) پرورش دهیم.

کاتبی در بخش دیگری از سخنان خود حقوق بشر را سازمانی خواند که فقط اسم حقوق بشر را دارد و هیچ توجهی به مردم مظلوم و بی‌دفاع میانمار نمی‌کند.

یکی از مادران شهید حاضر در مراسم مادر شهید محمودرضا موفق بود که از گفتن خاطره از پسرش در میان دیگر مادران شهید خجالت می‌کشید و می‌گفت: تمام شهیدان مانند هم هستند و شهید من نیز مانند سایر شهداست به همین دلیل تعریف خاطره از پسرم مرا شرمنده می‌کند.

ام‌البنین منصورخانی با دیدن حضاری که عاشقانه مشتاق تعریف خاطره از پسر شهیدش بودند، خاطره‌ای کوتاه روایت کرد؛ خاطره‌ای که می‌خواهم تعریف کنم مربوط به زمانی می‌شود که پسر شهیدم همراه با 21 شهید دفاع مقدس به شهر آوردند مادر یکی از شهدا در خواب دیده بود که کنار قبر پسرش نشسته و صدایی آمد که هر زمان دل‌تنگ بهشت شدی گوشه‌ای از سنگ قبری که کنار قبر پسرت است را بردار و درون آن را نگاه کن، مادر آن شهید برایم تعریف می‌کرد قبر کنار قبر پسرش خالی بود و همان قبری بود که پسر من را در آن قراردادند.

او در پایان گفت: دشمنان در زمان دفاع مقدس سعی در خراب کردن چهره شهدا و رزمندگان داشتند و می‌گفتند به خاطر پول و مقام به جبهه رفتند و در حال حاضر هم این‌گونه دشمنان وجود دارند، هرچند اکنون هم جوانان شجاع و انقلابی کم نداریم و دشمنان بدانند که ایران از این جوانان زیاد دارد و روزبه‌روز پرچم انقلاب اسلامی سربلندتر می‌شود.

او جنگ را صحنه آزمایش همه مردان و زنان معرفی کرد و افزود: همه ما امنیت و قدرت منطقه‌ای بودن خود را مدیون شهدا هستیم.

گفتنی است، از دیگر برنامه‌های این عصر خاطره اجرای نمایش «یک جنس ناب» به کارگردانی زهرا اسدی و اجرای گروه کُر حوزه هنری بود.

همچنین در این مراسم و با حضور خانم مریم کاتبی از کتاب «سال‌های بی‌صدا گریه کردنم»، خاطرات مریم میرفخرایی، مددکار و مددیار دوران دفاع مقدس به قلم عفت نیستانی و تولید حوزه هنری استان رونمایی شد./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات