۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۵۲۸۷۲۵
رییس بنیاد فارِس المؤمنین:

دعوت امام حسین بر پایه صبر و شکیبایی بود

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: از ویژگی‌های ۷۲ نفر یار و همراه امام حسین(ع) صبر معنادار یعنی صبر در مسیر رضای خداوند تبارک و تعالی بود، صبر معنادار با فهم در دین، تولی و تبری کسب می‌شود.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المؤمنین در مراسم عزاداری شب هفتم محرم که شامگاه چهارشنبه در مسجد حضرت امیر(ع) برگزار شد در ادامه بحث خصایل پیروان امام حسین(ع)، گفت: سنت الهی صبر و استقامت در مسیر رسیدن به معبود، برای همه انسان‌های موحد است.

وی افزود: خداوند متعال در آیه 30 سوره فصلت می‌فرماید کسانی که گفتند پروردگار ما الله است و آنگاه صبوری و استقامت کردند اینها موحدان عالم هستند؛ یعنی مسیر توحید مسیر آسانی نیست.

رییس بنیاد فارِس المؤمنین ابراز داشت: انسان‌ها اگر در مسیر توحید استقامت کنند امتیازات و درجاتی به آنها تعلق می‌گیرد و ملائکه بر آنها نازل می‌شوند تا بهشت انبیا را بشارت دهند.

وی اظهار داشت: شب قدر شب تنزل ملائکه است و کسانی که مصداق آیه ۳۰ سوره فصلت باشند پرده‌ها از پیش چشمان آنها کنار رفته و ملائکه را می‌بینند؛ یعنی همان کسانی که گفتند پروردگار ما الله است و در مسیر توحید استقامت ورزیدند ملائکه را رویت می‌کنند.

حجت الاسلام علوی تهرانی در ادامه ابراز داشت: صبوری باید معنادار باشد نه از سر ناچاری؛ معنادار بودن صبوری این است که برای جلب رضای خداوند عزوجل باشد. در زیارت اربعین امام حسین(ع) آورده شده که "پس در راه تو با شکیبایی و حساب‌گرایانه با آنان جهاد می‌کنم". امام حسین(ع) در راه رضای خداوند و زنده نگهداشتن دین حق هر کاری از دستش بر می‌آمد انجام داد ولی مسیرش را تغییر نداد و در این راه صبر و شکیبایی پیشه کرد.

رئیس بنیاد فارِس المؤمنین افزود: اساساً دعوت امام حسین(ع) در مسیر کربلا بر مبنای صبر است. روز اول که ایشان می‌خواهند اصحاب را به صبر دعوت کنند بر مبنای صبر دعوت می‌کنند. امام حسین(ع) در دعوت خود از مردم می‌فرمایند ای مردم اگر به تیزی شمشیر، صبر و طاقت دارید به سپاه من ملحق شوید پس پایه و اساس دعوت امام حسین(ع) نیز صبر و شکیبایی است.

وی در پیان خاطرنشان کرد: از ویژگی‌های ۷۲ نفر یار و همراه امام حسین(ع) صبر معنادار یعنی صبر در مسیر رضای خداوند تبارک و تعالی بود، صبر معنادار را کسی درک می‌کند که فهم در دین، تولی و تبری داشته باشد./۸۵۶/پ202/ب1

ارسال نظرات