۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۲۸۷۳۹
امام جمعه ایرانشهر:

تحریف در فهم حقایق عاشورا بزرگترین دسیسه دشمن است

امام جمعه ایرانشهر‌ تحریف در شیوه عزاداری و مداحی را دسیسه امروز دشمن دانست و گفت: بزرگترین دسیسه دشمن که باید‌ مبلغان، روحانیان و مداحان به آن توجه داشته باشند، تحریف در فهم حقایق عاشورا است.
حجت الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر

حجت الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با بیان اینکه حسین بن علی(ع) خونش را در راه خدا و برای نجات مردم از جهل و نادانی داد گفت: مجالس حضرت سید الشهدا(ع) تنها منحصر به عزاداری و سوگواری نیست بلکه آگاهی بخشی و آشنا شدن با معارف حقیقی اسلام ناب و اهل بیت(ع) است.

وی تحریف در شیوه عزاداری و مداحی را دسیسه امروز دشمن دانست و افزود: مهم‌ترین و بزرگترین دسیسه دشمن که باید مبلغان، روحانیان و مداحان به آن توجه داشته باشند تحریف در فهم حقایق عاشوراست.

حجت الاسلام ابطحی مهم‌ترین دلایل ایجاد تحریف را غفلت از روح عاشورا و هویت قیام امام حسین(ع) معرفی کرد و گفت: در برخی از مجالس روش‌های غلط عزاداری دیده می‌شود که سبب انحراف در مجالس حسینی می‌شود بنابراین مداحان و مبلغان باید به دنبال منابع مورد تأیید که در آیات و روایات ذکر شده است باشند.

وی با تأکید بر اینکه ما همواره باید یاد و خاطره قیام عاشورا را زنده نگه داریم تصریح کرد: یکی از شیوه‌های پیشینیان برای عزاداری امام حسین(ع) استفاده از خطیبان و شعرایی بود که خالصانه در خانه اهل بیت(ع) خدمت می‌کردند.

حجت الاسلام ابطحی ادامه داد: این افراد که در محضر امامان معصوم(ع) به شعرخوانی و مرثیه سرایی می‌پرداختند از هرگونه گزافه‌گویی و غلو به دور بوده و اساسأ حادثه کربلا را درست بیان می‌کردند.

وی اسلام سکولار را مهم‌ترین آفت برای مذهب تشیع دانست و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بیان می‌کنند که ما هیأت سکولار نداریم و هر کسی علاقه‌مند به امام حسین است، یعنی علاقه‌مند به اسلام سیاسی می‌باشد و دین از سیاست جدا نیست.

حجت الاسلام ابطحی در پایان تصریح کرد: ما باید فکر انقلاب را که تفکر اسلامی است و‌ به دنبال واقعه عاشورا و قیام سیاسی اباعبدالله(ع) رخ داده در مملکت ترسیم کنیم و دنباله‌ رو اهداف حسینی و خون پاک شهیدان باشیم./831/ت302/ب1

ارسال نظرات