۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۵۲۸۷۵۳
رسانه های امروز در یک نگاه؛

شهید حججی نمونه بارز رویش های انقلاب

نگرش عاشورایی دفاع مقدس، گوی چوگانت سرم، گویی بزن، قدرت شعور دینداری در مدرسه حسینی، پیام شهید حججی‌!، ظرفیت‌های بی‌کران حماسه حسینی، شهید حججی نماد تفکر و دیپلماسی انقلابی بخشی از عناوین مهم رسانه های امروز است.
رسانه ها و مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نگرش عاشورایی دفاع مقدس، گوی چوگانت سرم، گویی بزن، قدرت شعور دینداری در مدرسه حسینی، پیام شهید حججی‌!، ظرفیت‌های بی‌کران حماسه حسینی، شهید حججی نماد تفکر و دیپلماسی انقلابی بخشی از عناوین مهم رسانه های امروز است که بیشتر این رسانه ها به تشییع پیکر مطهر شهید حججی پرداختند.

با توجه به بازگشت پیکر پاک شهید حججی به کشور، رسانه ها به این موضوع اشاره داشتند و نوشتند بازگشت شهید حججی دوباره عزت و سربلندی ملت غیور ایران را به جهانیان ثابت کرد و نشان داد که این انقلاب روز به روز مقتدر تر که شهید حججی را می توان نمونه بارز رویش های انقلاب در عصر امروز دانست که چگونه خالصانه تا پای جان در برابر مستکبران ایستادگی کرد.

همچنین می توان به این نکته هم اشاره کرد که تیر دشمن به سنگ خورده است چرا که شهید حججی نشان داد که همه هزینه هایی که برای نفوذ و تهاجم فرهنگی و سیاسی در جامعه کرده به باد فنا رفته و نتوانسته هنوز فرهنگ ایثار و شهادت را از جوانان سلب کند؛ می توان گفت که شهید حججی با شهادتش حجت را بر همه تمام کرد.

گفتنی است رسانه ها به موضوعات دیگری از جمله دفاع مقدس اشاره کردند که در ذیل می خوانیم.

نگرش عاشورایی دفاع مقدس

روزنامه حمایت طی یادداشتی نوشت:درخت انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون با فرهنگ عاشورا ریشه زده و رشد کرده و همان مفاهیم بلندی که سرور آزادگان جهان به‌عنوان اهداف قیام خود از آن‌ها یاد می‌کرد را سرلوحه اهداف خود قرار داده است.

ادامه مطلب...

گوی چوگانت سرم، گویی بزن

روزنامه وطن امروز نوشت: شهید حججی نماد استمرار عاشوراست. نماد جوانان مؤمن و انقلابی است که چون مولای‌شان، مخمور ساغر شراب عشقند و برای نوشیدن جامی از این شراب آن هم از دست ساغری که عاشقانه در انتظار آنهاست و بهشت و رضوانش را بهای جان آنها قرار داده است، لحظه‌ای درنگ و شکیب ندارند.

ادامه مطلب...

قدرت شعور دینداری در مدرسه حسینی

روزنامه جام جم نوشت: یکی از علل ماندگاری حماسه عاشورا، مجالس سوگواری است و باید سپاسگزار عالمانی باشیم که مجالس سوگواری را به «مدرسه حسینی» تبدیل کرده‌اند و در واقع شور عزاداری را وسیله‌ای ساخته‌اند برای نیرومند ساختن هرچه بیشتر «شعور دینداری».

ادامه مطلب...

پیام شهید حججی‌!

روزنامه کیهان در یادداشت امروز خود نوشت: شهید حججی حجت خداوند در مقابل چشم همگان و نمونه‌ای درخشان از رویش‌های انقلاب شد و با یک حرکت عاشورایی حجت‌ را بر همه تمام کرد که در مکتب عاشورا مذاکره و نرمش مقابل دشمن معنا ندارد.

ادامه مطلب...

ظرفیت‌های بی‌کران حماسه حسینی

روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود نوشت: یکی از ابعاد شگفت‌آور حماسه حسینی در سال‌های اخیر، شتاب‌گیری جهانی شدن پیام آن حضرت است و هر سال جلوه‌ های تازه‌ای از فراگیر شدن پیام کربلا و گرایش مردم دنیا به شخصیت سالار شهیدان علیه السلام به نمایش گذاشته می‌شود.

ادامه مطلب...

شهید حججی نماد تفکر و دیپلماسی انقلابی

روزنامه جوان نوشت: شهید «حججی» به‌عنوان «عصاره‌الشهدای انقلاب» در یک کلمه نماد «دیپلماسی انقلابی» است که دستگاه دیپلماسی کشور را به خروج از دیپلماسی تقلیدی غرب و بازگشت به دیپلماسی انقلاب فرا می‌خواند.

ادامه مطلب...

هدف از غیرسیاسی خواستن هیأت‌های عزاداری چیست؟!

آیا تمام وقایع عاشورا و قیام امام حسین(ع) چیزی فراتر از احیای اسلام سیاسی بود که پس از پیامبر گرامی اسلام رو به فراموشی و انحراف می‌رفت؟!

ادامه مطلب...

در پایان باید گفتنی است تقارن دهه محرم و دفاع مقدس روزهای پر برکت و فضای معنوی خاصی در جامعه حاکم کرده است و تشییع پیکر شهید حججی این فضای معنوی را دو چندان کرد./۱۳۲۵//۳۰۲/خ

ارسال نظرات