۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۵۲۸۷۹۳
مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان تهران:

عاشورا سرآغاز زاویه اسلام ناب محمدی با اسلام اموی است

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان تهران گفت: عاشورا اوج قله امر به معروف و نهي از منكر و سر آغاز زاويه اسلام محمدي با اسلام اموي است.
ولیپور

حجت الاسلام ولی‌الله ولی پور مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه مجالس سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) نقش مهمی در معرفت افزایی جامعه دارد، گفت: آنچه در اين دنيا مسلم است اين است كه عرصه گيتي محل تحولات تاريخي بوده و برخي از افراد و نوابغ منشأ حوادث تاريخي هستند.

وی افزود: این افراد با فداكاري و از خودگذشتگي خود هدفي مثبت و عالي را براي آزادي و ترقي ملت و اقوام بر جاي گذاشتند كه نامشان زبانزد خاص و عام و عملشان، راهنما و راهگشاي بسياري از ملت‌ها شده است.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان تهران ادامه داد: در ميان بزرگان تاريخ انسانيت تنها كسي كه فداكاري وآزادگي اش گوي سبقت را از همه ربوده است و عقول انسان ها را حيران خود كرده حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) است و روزگار كار خارق العاده اي كه امام حسين انجام دادند را تاكنون نديده و نخواهند ديد.

حجت الاسلام  ولی پور با اشاره به اینکه دشمنان امام حسين(ع) را می‌توان به سه دسته تقسيم کرد، اظهار داشت: دشمنان دسته اول كساني بودند كه سعي در حذف فيزيكي وجود مقدس امام داشتند و با انحراف اذهان عمومي و تحريف در اصل اسلام ناب محمدي، زمينه را آماده براي كشتن امام كردند و در يك حركت ناجوانمردانه به هدف خود رسيده و امام و يارانش را به قتل رساندند.

وی ادامه داد: دشمنان دسته دوم كساني بودند كه پس از شهادت امام، با قبر و بارگاه و زائران حضرت به مقابله پرداختند و كار را به جايي رساندند كه قبر امام را تخريب و سپس شخم زدند و آب بستند و يا در تاريخ مشاهده مي كنيم كه براي زيارت بارگاه امام حسين(ع) قانون قطع دست را براي زائران اجرا مي كردند.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان تهران اضافه کرد: ولي دشمنان دسته سوم كساني هستند كه نه به قبر و بارگاه امام حسين(ع) كاري دارند و نه با زائران به ستيز مي پردازند، بلكه اينگونه از دشمنان با آرمان ها و اهداف امام حسين(ع) مقابله مي كنند و سعي دارند اهداف قيام كربلا و اصل پيام حسيني و زينبي به مردم نرسد.

حجت الاسلام  ولی پور در ادامه با بیان اینکه گروه سوم با مهمترين هدف امام حسين(ع) كه امر به معروف و نهي از منكر است دشمني مي كنند، گفت: آنان قصد دارند این پيام الهي به گوش ملت ها نرسد چرا که اگر پيام امام حسين(ع) به جهان ابلاغ شود و مردم به امر به معروف و نهي از منكر عمل كنند شعار هيهات منا الذله را الگوي خود قرار داده به آزادي و آزادگي دست پيدا خواهند كرد و این ضرر دشمنان و مستكبران خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دسته سوم در عصر و زمان ما نیز وجود دارند، عنوان کرد: این دسته بسي خطرناك تر از دشمنان دسته اول و دوم به شمار می‌روند اینان كساني هستند كه واقعه كربلا را تحريف كرده و سعي دارند آرمان الهي عاشورا در جهان ناشناخته باقي بماند و با برنامه ريزي و ايجاد بدعت ها و انحرافات در مجالس عزاي امام حسين(ع) و انجام كارهاي خرافي و سكولار كردن منبرهاي عزاداري سعي در نابودي حماسه عظيم عاشورا دارند.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه استان تهران ادامه داد: آنان مي خواهند با سكولار كردن حكومت و جامعه اسلامي اتفاقاتي را رقم بزنند تا جامعه ما از دين تهي و ملت ما از آزادي و آزادگي به دور باشد. ولي با وجود عالمان بزرگ و مرجعيت عظيم در راس مقام عظماي ولايت و رهبري به اين موفقيت هرگز دست نخواهند یافت.

حجت الاسلام ولی‌پور تاکید کرد: مبلغان و روحانيان بر عرصه منبر و خطابه بايد به اين مساله توجه داشته باشند که مردم را بيدار نگه دارند و توطئه دشمنان را خنثي و چهره واقعي حماسه عاشورا را برهمگان معرفی کنند. چرا كه عاشورا نقطه آغاز زاويه اسلام محمدي و با اسلام اموي است. اسلام محمدي كه نتيجه آن انقلاب اسلامي ايران و بيداري اسلامي ساير ملت هاست و اسلام اموي كه پشت چهره مستكبران آمريكايي نهفته است و مشغول قتل و غارت و كشتار امت اسلامي هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه  برخي بر اين باورند كه منبري كارش فقط منبر و روضه است و نبايد به مسائل نظام كاري داشته باشند، در پاسخ بايد گفت كه اين گونه افراد يا امام حسين(ع) و حركت حماسي ایشان را نشناختند و يا مانند دشمنان دسته سوم نمي خواهند پيام سياسي، اجتماعي و فرهنگي واقعه عاشورا به گوش مردم برسد. ولي خطبا و مبلغان بايد آگاه بوده و مجالس و محافل عزاداري را از آفات و آسيب هاي پيش رو حفظ و مردم را هوشيار و بيدار نگاه دارند. مرحوم آيت الله ايازي(ره) فرمود: عاشورا اوج قله امر به معروف و نهي از منكر و سر آغاز زاويه اسلام محمدي با اسلام اموي است./813/ت302/ب1

ارسال نظرات