۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۲۸۷۹۵
نماینده خبرگان رهبری:

شهدا مصلحت‌اندیش و عافیت‌طلب نبودند

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: شهدا مصلحت‌اندیش و عافیت‌طلب نبودند و با شناخت تکلیف در میدان جنگ نبرد علیه دشمن حضور یافتند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم غبارروبی از مزار شهدای شهرستان مراغه که همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: شهدا به عالی‌ترین مرتبه عرفانی رسیدند که جز خدا هیچ ندیدند.

وی با اشاره به جایگاه شهدا از دیدگاه آیات قرآن، احادیث و روایات معتبر وارده خاطرنشان کرد: شهدا به مرحله ای از یقین رسیدند که جز شهادت هیچ خواسته‌ای از خداوند متعال نداشتند، به عبارت دیگر شهدای جنگ تحمیلی با تأسی از مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) تنها برای جلب رضایت الهی جهاد کردند.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که شهدا جان خود را نثار ارزش ها و آرمان های اسلام و انقلاب کردند، خاطرنشان کرد: شهدا به جایگاه و مقامی دست یافته اند که اولیای الهی و بندگان برگزیده خداوند نیز به آن غبطه می خورند، به یقین شهادت بهترین عنایت الهی برای مردان خداست.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که مردم شهرستان مراغه با تقدیم بیش از یک هزار و 400 شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس دین خود را نظام نظام اسلامی و میهن عزیز ادا کرده است، خاطرنشان کرد: شهدا مصلحت‌اندیش و عافیت‌طلب نبودند و با شناخت تکلیف در میدان جنگ نبرد علیه دشمن حضور یافتند.

وی با بیان این‌که ایام عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بهترین فرصت برای شناخت مرام و مسلک شهدای اسلام است، تصریح کرد: امام حسین(ع) در نهضت عاشورا شهادت در راه آرمان‌ها و ارزش‌های الهی را عین عزت می دانست و زندگی زیر سلطه یزید را ذلت قلمداد می کرد.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که شهدای مدافع حرم نیز ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس هستند، افزود: شهیدان مدافع حرم که سر و جان خویش در راه اسلام گذشتند، با تاسی از نهضت عاشورا، در برابر دشمنان اسلام ایستاده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی شهدای مدافع حرم را ثمره فرهنگ ایثار و شهادت در ایران اسلامی دانست و گفت: دشمنان نیز در طول سالیان متمادی به دنبال تضعیف روحیه ایثار و جهاد و شهادت در کشور بوده‌اند، هر چند با مشاهده مدافعان حرم دیدند که نقشه‌های آنها کارایی لازم را نداشته است./935/پ203/ب1

ارسال نظرات