۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۵۲۸۸۵۰
آیت الله حسینی قزوینی:

گریه بر سیدالشهدا سبب نشاط معنوی انسان می شود

رییس شبکه ولایت با بیان این که گریه بر سیدالشهدا سبب نشاط معنوی انسان می شود، گفت: ذات گریه اگر رنگ قداست داشته باشد می تواند زندگی و اخلاق انسان را حسینی کند.
آیت الله حسینی قزوینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد حسینی قزوینی رییس شبکه جهانی ولایت امشب در برنامه کیمیای محبت که به صورت مستقیم از کربلای معلا و شبکه دوم سیما پخش شد، با اشاره به اهمیت گریه بر امام حسین(ع) گفت: در زمینه اهمیت گریه برای امام حسین(ع) بیش از 200 روایت از پیامبر اسلام تا امام زمان(عج) وجود دارد.

وی افزود: بسیاری از کارها با عقل انجام نمی شود عشق بالای عقل است، هرکس توفیق گریه بر سیدالشهدا و کمک کردن به مکتب ایشان ندارد چرا که باید با عنایت اهل بیت(ع) باشد، خداوند درب بهشت را به برکت امام حسین(ع) درون خانه ها قرار داده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) اظهار داشت: امام حسین(ع) مخصوص شیعیان نبوده بلکه از همه ادیان و مذاهب عاشق دارد و برای حضرت عزاداری می کنند، امام پنجم فرمودند هیچ انسانی نیست که ما را یاد کند و از چشمان او به اندازه پر پشه ای اشک جاری شود مگر این که خداوند متعال خانه ای در بهشت برای او بنا می کند و این اشک را سپر و سدی برای گریه کننده و آتش جهنم قرار می دهند.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) نیز فرمودند خود امام حسین(ع)  به گریه کنندگان نگاه می کند و عنایت دارد و برای آن ها از خداوند متعال طلب مغرفت می کند و به گریه کننده می فرماید اگر می دانستی به برکت این گریه خدا چه چیزی برای تو ذخیره کرده بسیار شادمان می شدی.

 آیت الله حسینی قزوینی با بیان این که گریه بر سیدالشهدا سبب نشاط معنوی انسان می شود، ابراز داشت: ذات گریه برای انسان از نظر روانشناسی مفید است اما اگر رنگ قداست داشته باشد تأثیرات مضاعف دارد که می تواند زندگی و اخلاق انسان را حسینی کند.

وی عنوان کرد: پیامبر اسلام می فرماید کسانی که عاشق زیارت حرم اهل بیت(ع) هستند و در بازسازی آن ها شرکت می کنند نعمتی ویژه می دهد که کسی تا کنون نشنیده و ندیده است، و این نشان از اهمیت این کار دارد.

رییس شبکه جهانی ولایت با اشاره به شخصیت حضرت علی اکبر(ع) خاطرنشان کرد: حضرت از نظر اخلاق و ادب بی بدیل بودند و اشبه ناس خَلقا و خُلقا به پیامبر اسلام بودند، ادب و معرفت ایشان در برابر سیدالشهدا بسیار زیاد بود./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات