۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۵۲۸۸۸۳
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

نباید خون شهید حججی ها به بازی گرفته شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نگذاریم خون شهید محسن حججی ها به بازی گرفته شود، خون شهید حججی امروز در رگ های تمام جوانان در جریان است.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند شامگاه پنجشنبه در جمع مردم بیرجند در محل هیأت حسینی حاجی آباد اظهار داشت: آنچه که ما امروز به عنوان مسأله فلسفی و علمی تعبیر می کنیم با عناوین سیاسی استکبار جهانی فاصله بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه عدل، قانون هستی است، گفت: عدل در تمام موجودات مانند جمادات، نباتات و حیوانات حاکم است و عدالت باید در مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه برقرار شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: هر کاری که به عنوان دین انجام می شود اگر با قانون عدل تنظیم نباشد به نتیجه ای نمی رسد زیرا تمام تشکیلات هستی متکی به قانون عدل است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه فرمایش خداوند بر اساس عدل است، تصریح کرد: امام علی(ع) مظهر عدل است و 124 هزار پیامبر مبعوث شدند که فلسفه بعثت آن ها عدل بوده است.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد بودند که به اسم مسلمان بر علیه خاندان پیامبر جنگیدند، آن هایی که ظلم و ستم انجام دادند سقوط کردند و سرنگون شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه درگیری در میان یک گروه و یا یک حزبی نشان می دهد که تشخیص عدل سخت است، خاطرنشان کرد: آیا آن کسی که در مسائل اقتصادی کم فروشی و تقلب می کند مسلمان است؟ آیا آن کسی که در مسائل اجتماعی قانون را زیرپا می گذارد دین دارد؟ آیا آن هایی که در مسائل فرهنگی خیانت می کنند دین دارند؟

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: قانون عدل باید در جامعه پیاده شود، قرآن خواندن آن کسی که با اندیشه ظلم قرآن می خواند دردی را دوا نمی کند.

وی افزود: امام حسین(ع) مظهر عدل است و امروز به صورت بین المللی تمام آن هایی که انگیزه عدالت طلبی در مقابل استکبار جهانی دارند در روز اربعین حسینی بر علیه ظلم راهپیمایی می کنند.

امام جمعه بیرجند گفت: دشمن در سطح بین الملل انواع جنایت ها را انجام می دهد و مردم میانمار، یمن، نیجریه و سوریه قتل عام و هر روز بر علیه مسلمانان توطئه می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عنوان کرد: گاهی وقت ها با سکوت و یا با حرف زدن خود پشتوانه ستمگران بین المللی می شویم از این رو نباید سکوت و سخنان ما به نفع استکبار جهانی باشد.

وی با اشاره به شهید حججی، تصریح کرد: نگذاریم خون شهید محسن حججی ها به بازی گرفته شود، خون شهید حججی امروز در رگ های تمام جوانان در جریان است./880/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات