۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۲۸۹۳۷
خطیب جمعه نجف آباد:

اعلام استقلال کردستان عراق آغاز تفرقه و جنگ در منطقه است

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد اعلام استقلال کردستان عراق را آغاز تفرقه و جنگ در منطقه برشمرد و گفت: این‌ همه پرسی اعلام مستقیم مخالفت با قانون اساسی عراق است.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با تشکر از حضور پرشور در مراسم تشییع شهید حججی در نجف‌آباد و دیگر شهرها، گفت: تشییع پیکر این جوان رشید، با معرفت و با خرد در این ایام، پیشکشی به ساحت مقدس سیدالشهدا و اهل‌بیت و جهان اسلام است.

وی ادامه داد: محرم امسال با حرکت، معرفت، صبر و با نگاه این جوان در زمان شهادتش، عاشورا و کربلا را جور دیگری برای ما زنده کرد که تمام لحظات عاشورا را و شهادت سیدالشهدا و یارانش را به گونه‌ای دیگر درک کنیم و شکوه برپایی این مراسمات نشان از بصیرت، بیداری و معرفت این ملت دارد و این تجلیل از ایمان، صبر، اخلاص، است نه تجلیل از یک شخصیت و یک فرد.

حجت‌الاسلام حسناتی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه به ویژه همه‌پرسی در کردستان عراق افزود: رژیم صهیونیستی غده سرطانی منطقه است و یکی از سیاست این جنایتکاران، تفرقه بینداز و حکومت کن که یک اصل است برایشان و با ظرافت این طرح‌ها برای رسیدن به طرح خاورمیانه بزرگ انجام می‌دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و ظهور داعش و تکفیری‌ها از طرح‌های رسیدن به خاورمیانه بزرگ است که در تمام این توطئه‌ها شکست خوردند و سفره‌اش برچیده شد و یک سفره جدید انداختند و آن تجزیه کشورهای منطقه است که درباره کردستان عراق این طرح را سال‌ها قبل رژیم صهیونیستی با ایجاد مهدهای کودک در این منطقه آغاز کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد اعلام استقلال کردستان عراق را آغاز تفرقه و جنگ در منطقه برشمرد و بیان داشت: برگزاری رفراندوم و همه‌پرسی و استقلال در این کشور، اعلام ذلت، بدبختی، شروع تفرقه و جنگ در منطقه است که این‌همه پرسی اعلام مستقیم مخالفت با قانون اساسی عراق است و مقابله با قانون اساسی یک کشور و پاره‌پاره کردن اجزای یک کشور نشانه نفهمی، ذلت و اسارت است.

وی در ادامه بیان کرد: درباره این‌ همه پرسی باید با جدیت برخورد شود و مستکبران در این طرح به دنبال تجزیه کشورها و به جان هم افتادن ملت‌ها و رسیدن آن‌ها به اهداف و نقشه‌هایشان هستند.

حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به در پیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی نیز افزود: سیدالشهدا باب رحمت واسعه و باب نجات امت است و باید سعی کنیم در این ایام با معرفت هر چه بیشتر از مجالس، علم، قرآن‌شناسی، امام شناسی، اعتقادات بیشتر بهره ببریم و در عین داشتن برنامه‌های وزین برای این ایام از تحریفات وارد شده به این جلسات جلوگیری کنیم، مواردی که با اصل دین منافات دارد.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) در یازدهم محرم نیز گفت: پرچم عزت و کرامت اسلام بعد از واقعه عاشورا از سوی حضرت نگاه داشته شد و در سخت‌ترین شرایط خفقان حضرت زینب به همراه امام سجاد کاروان کربلا را به سرمنزل مقصود رساندند.

امام‌جمعه نجف‌آباد به برخی از مناسبت‌های هفته آینده نیز اشاره کرد و بیان داشت: روز تجلیل از آزادگان سرافراز را در پیش داریم و با پاسداشت این روز باید یاد کنیم از فرهنگ آزادگی و اسارتی که از سوی اهل‌بیت اباعبدالله به نمایش گذاشته شد و هم‌چنین روز جهانی نابینایان و سالمندان و روز بزرگداشت آتش‌نشانی و همه این ایام بهانه برای شناخت وظیفه و حسن انجام مسؤولیت‌ها است./1306/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات