۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۲۸۹۵۸
آیت الله طباطبایی‌نژاد:

استقلال کردستان عراق برای حمایت از رژیم صهیونیستی است

امام جمعه اصفهان ضمن غیرقابل قبول دانستن همه پرسی استقلال کردستان عراق، گفت: این همه پرسی با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد مکمل اسرائیل در منطقه و جبران شکست داعش صورت گرفته است.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در خطبه‌های نماز جمعه امروز اصفهان، به آیه 9 سوره مبارکه اعراف اشاره کرد و گفت: معیار سنجش در روز قیامت حق است و افرادی که اعمالشان بر این معیار و ملاک باشد وزن خواهد داشت و به رستگاری خواهند رسید.

شورای شهر اصفهان در تبلیغ و فضاسازی محرم کم کاری کرده است

خطیب نماز جمعه اصفهان، با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای مقابله با معضلات اجتماعی و خسران انسان در زندگی، تصریح کرد: عمر انسان سرمایه‌ای است که در اختیار انسان قرار دارد و این عمر در حال گذر است، باید در طول زندگی برای آخرت خود سرمایه‌ و توشه‌ای فراهم کنیم نه اینکه دچار غفلت شده و مشغول توشه‌های مادی باشیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به کم کاری شورای اسلامی شهر اصفهان در زمینه فضا سازی شهر در زمینه ماه محرم و عزادارای امام حسین(ع) اظهار کرد: در شرایطی که تکلیف شهردار مشخص نیست ولی شورای شهر باید برای تبلیغ این ایام در سطح شهر اقدام می‌کرد که آنچنان که باید کاری انجام نشده است اما مردم ولایی اصفهان به ترویج فرهنگ حسینی و این ایام پرداختند و از انها تشکر می‌کنم.

وی از حضور پرشور مردم اصفهان، مشهد، تهران و نجف آباد در مراسم تشییع شهید حججی تقدیر و تشکر به عمل آورد و افزود: تمامی شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و خانواده‌های آنان برای ما عزیز هستند و به وجود انها افتخار می‌کنیم چرا که سربلندی و عزت ما به واسطه این شهدا است.

دشمن با انتشار تصاویر شهید حججی به دنبال ایجاد هراس در مردم بود

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه عوامل و دلایلی باعث شد تا شهید حججی مطرح شود، تصریح کرد: اینکه داعشی‌های جنایتکار تصاویر اسارت و ظلم‌هایشان در قبال این شهید عزیز را منتشر کردند از عوامل مطرح شدن ایشان و عزیز شدنش در میان مردم است.

امام جمعه اصفهان هدف داعش از انتشار تصاویر جنایات خود علیه شهید حججی را ایجاد ترس و وحشت در میان مردم ایران عنوان کرد و گفت: مردم ما با حضور پرشور در تشییع شهید حججی نشان دادند بصیر و دارای تحلیل از مسائل هستند و تلاش‌های دشمن هم به روی آنها اثری نداشته و هراسی از دشمنان ندارند.

وی تلاش برای ترویج فرهنگ حسینی و مکتب عاشورا را از دیگر پیام‌های تشییع با شکوه شهید حججی برشمرد و خاطرنشان کرد: خانواده شهید حججی در مقابل این مصیبت ایستادگی کردند و صبر و استقمات از خود نشان دادند، همانطور که این مسأله باعث ایستادگی بیشتر مردم ایران شده است.

آمریکا و اسرائیل دست‌های پشت پرده استقلال کردستان هستند

مدیر حوزه علمیه اصفهان مسأله استقلال کردستان عراق را متصل به دست‌های پشت پرده اسرائیل و آمریکا دانست و اظهار کرد: استقلال کردستان در راستای ایجاد یک مکمل برای اسرائیل و حمایت از رژیم صهیونیستی هستند، به همین دلیل است که مردم منطقه باید به این موضوع با آگاهی و دقت توجه کنند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد شکست دشمنان در سوریه، عراق، لبنان و نزدیک بودن شکست خوردن در یمن را دلیل ایجاد توطئه استقلال کردستان عنوان کرد و گفت: دشمنان در تلاش هستند تا پیش از اینکه داعش تمام شود یک غائله و مشکل جدید در منطقه ایجاد کنند و به همین دلیل است که کشورهای منطقه با استقلال کردستان مخالف هستند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به مخدوش بودن اصل رأی گیری و شیوه آن در همه پرسی استقلال کردستان عراق و مخالفت این همه پرسی با تمام قوانین، تصریح کرد: دولت عراق باید با این مسأله به صورت جدی و قوی برخورد کند و قطعا جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه نیز در این زمینه حامی دولت و ملت عراق خواهند بود.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد امنیت معنوی و دینی در جامعه توسط نهادهای مربوطه، عنوان کرد: باید اقدامات لازم در برابر هنجارشکنی‌ها و ناهنجاری‌هایی که در جامعه به چشم می‌خورد صورت بگیرد، عاشورا و تاسوعا را در پیش داریم و باید بدانیم هرچه که داریم از عاشورا داریم و لازم است حرمت این روزهای مهم به خبوی حفظ شود./1304/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات