۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۲۸۹۵۹
حجت الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده:

قساوت قلب از آثار و پیامد‌های مال حرام است

رییس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم با بیان اینکه توبه قلب انسان را سیقل می‌دهد، گفت: حرام خواری قلب را قسی و سیاه می‌کند.
محمدحسین فلاح زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین فلاح‌زاده رییس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم، امروز در حسینیه هدایت، گفت: امام حسین(ع) در روز عاشورا خطاب به لشکریان عمرسعد فرمودند: شکم‌های شما از حرام پر و قلبتان مهر خورده است.

وی افزود: یکی از علائم و آثار حرام خواری مهر خوردن به قلوب است که این امر سبب قساوت قلبی انسان می‌شود و این قساوت به جایی می‌رسد که حتی به قتل امام نیز راضی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده با بیان اینکه حرام خواری و مهر خوردن قلوب درجاتی دارد، ابراز کرد: انسان با انجام هر گناهی نقطه‌ای سیاه برقلب او ظاهر می‌شود و با تکرار گناه تعداد این نقطه‌ها افزایش یافته و تمام قلب سیاه می‌شود در این هنگام است که می‌گویند قلب مهر خورده است.

رییس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم با تاکید براینکه انسان گناهکار هرگز نباید از بخشش و هدایت خداوند ناامید شود، بیان داشت: اشقیای کربلا اگر سخنان اباعبدالله الحسین(ع) را گوش می‌دادند امید به هدایتشان وجود داشت اما گناهی را که نباید مرتکب می‌شدند انجام دادند.

وی ادامه داد: ناامید نشدن به این معنا نیست که انسان به امید روزی که می‌تواند توبه کند به هرمیزان که می‌خواهد گناه انجام دهد اما اگر کسی مرتکب گناه شد نباید این تصور را نیز داشته باشد که راه بازگشتی برای او وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده با اشاره به اینکه یکی از واجبات و تکالیف شرعی توبه از گناه است، خاطر نشان کرد: اگر کسی گناهی انجام دهد و دیگر آن گناه را تکرار نکند در روایات است که توبه هم باید انجام دهد.

رییس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم ادامه داد: توبه قلب انسان را از زنگار گناه سیقل می‌دهد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات