۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۲۸۹۶۰
آیت الله توکل:

تبعیت از رهبری نشانه امین بودن نسبت به امانت الهیه است

نماینده خبرگان با بیان این که اگر می خواهیم نسبت به امانت الهی امین باشیم باید به اساس دستورات ولایت عمل کنیم، گفت: آن چه را که رهبر معظم انقلاب می فرمایند باید دنبال کنیم تا در امانت الهیه امین باشیم.
آیت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که در کنار هر امانتی که خداوند به انسان ها عطا فرموده قیدی قرار داده شده است، گفت: اگر انسان به آن قید عمل کند امانتدار به شمارمی رود اما اگر قید را عملی نکند به امانت الهی خیانت کرده است.

وی افزود: روایت می فرماید جان انسان حریم الهی است که در حریم خدا نباید اغیار حضور داشته باشند، نور با ظلمت در یک باطن جمع نمی شود، اگر کسی اغیار را در جان خود بیرون کرد و آن را حریم الهی قرار داد در امانت جان و دل امین است و مزد او بر اساس روایت این است که اگر خدا را بخواند اجابت شده و اگر چیزی بخواهد خدا به او اعطا می کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اگر انسان رعایت امانت الهی نکند دل او بسته می شود و مهر می خورد، اظهار داشت: اگر دل انسان مهر بخورد و بسته شود کلام حق در آن اثرگذار نخواهد بود و انسان به راه نادرست خود ادامه می دهد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در عاشورا خطبه ای می خواند که حجت را با همه تمام کند و کسی نگوید که ایشان را نمی شناخته است، کلام و منطق گویای سیدالشهدا بر دل های سنگ و بسته شده لشکر کفر یزیدیان اثر نگذاشت، این مسائل بستگی به عملکرد انسان دارد.

آیت الله توکل با بیان این که آنچه بر سر انسان می آید عملکرد خود او است، ابراز داشت: آیات پایانی سوره احزاب می فرماید ما امانت را به آسمان ها، زمین و کوه نازل کردیم اما آن ها قبول نکردند ولی انسان این امانت را پذیرفت اما به صورت جاهلانه برخورد کرد.

وی عنوان کرد: این امانت عبارت از ولایت الهیه بود که آسمان ها و زمین آن را نپیرفتند و انسان متحمل این امانت شد اما جاهلانه برخورد و به خود ظلم کرد، اگر می خواهیم نسبت به این امانت امین باشیم باید بر اساس دستورات ولایت عمل کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آن چه رهبر معظم انقلاب می فرمایند باید دنبال کنیم تا در امانت الهیه امین باشیم؛ رهبر انقلاب با وجود برنامه های بسیار و سنگین در کنار پیکر شهید حججی حضور پیدا کردند و در این تشییع چند قدمی مشایعت فرمودند و با خانواده شهدا صحبت داشتند.

وی اضافه کرد: خیلی بجا بود که اعضای دولت نیز در این برنامه مهم و عزای عمومی شرکت می کردند، همچنین نمایندگان مجلس باید حضور می داشتند و با ملت همراه می شدند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات