۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۵۲۸۹۹۰
آیت الله کعبی:

آشناسازی مردم با ولایت از جنبه های قیام عاشورا است

آیت الله کعبی گفت: ولایت و امامت الهی استمرار رسالت نبوی است که در این باره یکی از جنبه های مهم قیام عاشورا تعریف و آشناسازی مردم با ولایت امیرمؤمنان است.
آیت الله کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امشب در ویژه برنامه نورالولایه که از شبکه استانی پخش شد، با اشاره به اینکه انحراف امت اسلام از ولایت امیرمؤمنان نتیجه انحراف از ولایت الهی است، ابراز داشت: ولایت مولای متقیان امری مسجل از خداوند است که به وسیله پیامبراکرم(ص) ابلاغ گردید اما با وجود تأکیدهای صورت گرفته انحراف از آن روی داد و به تدریج سلطنت جایگزین شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جامعه اسلامی از حکومت ولایی به سوی حکومت اجتماعی و سیاسی تغییر مسیر داد، افزود: حکومت سلطنتی مطلق در امت اسلامی را بنی امیه تأسیس کرد که با آموزه های اسلامی در تناقض کامل بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: نتیجه حکومت سلطنتی معاویه تعیین یزید فاسق به جانشینی پس از خود به عنوان ولی عهد بود و با این اقدام این شبهه ایجاد شد که گویا حکومت اسلامی، دیکتاتورانه و پادشاهی است.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه امت اسلام با منصب ولایت عهدی تا پیش از تعیین یزید آشنایی نداشت، اظهار داشت: امام حسین(ع) به هنگام حضور والی مدینه برای اخذ بیعت برای یزید، اهداف نهضت خود را بیان کرد و با تأکید بر ولایت الهی ویژگی های حاکم اسلامی تعیین شده از سوی خداوند را شرح داد.

وی با بیان اینکه سالار شهیدان خود را شایسته زمامداری امت اسلام عنوان کرد، ابراز داشت: ولایت و امامت الهی استمرار رسالت نبوی است که در این باره یکی از جنبه های مهم قیام عاشورا تعریف و آشناسازی مردم با ولایت امیرمؤمنان است که اگر انحراف از این ولایت در سقیفه نبود هرگز واقعه عاشورا رخ نمی داد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: قاتلان کوفی امام حسین(ع) از شیعیان مولای متقیان نبودند./۹۴۵۶/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات