۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳
کد خبر: ۵۲۹۰۱۶
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

لایق تر از آیت‌الله خامنه‌ای برای ادامه راه امام وجود ندارد

حجت‌الاسلام ذوالنور، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را لایق‌ترین فرد برای رهبری جامعه دانست و در ادامه نسبت به اجرایی نشدن قانون امر به معروف و نهی از منکر در جامعه انتقاد کرد.
حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در شب تاسوعای حسینی در هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن طرح سؤالی اظهار داشت: علت و وقوع حادثه عاشورا و عواملی که سبب شد که با گذشت پنجاه سال از هجرت پیامبر گرامی اسلام(ص) فرزند آن حضرت ذبح شود، چه بود؟

دنیا طلبی و دنیا گرایی است یکی از عوامل مؤثر در حادثه کربلا بود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق یک بررسی اجمالی، هفده عامل برای وقوع حادثه عاشورا قابل بیان است، همانطور که بارها در سخنان بزرگان ما از جمله رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته، عامل دنیا طلبی و دنیا گرایی است یکی از عوامل مؤثر در حادثه کربلا بود.

وی با بیان این که دنیای هر کسی تعریف متناسب با خود فرد است، تصریح کرد: منظور از دنیا فقط پول و ثروت نیست، دنیا برای هر کسی متناسب با او گفته می شود؛ اگر کاسبی در کسب و معلمی در تدریس و نویسنده ای در نوشتن خود اغراض آخرتی نداشته باشد، عمل او عمل دنیایی محسوب می شود، شاید دنیای برخی چهره سیاسی شدن، جایگاه و منصب، چهره تلویزیونی شدن و گارد حفاظتی شدن باشد، دنیای هر کسی تعریف متناسب با خود فرد است.

حجت الاسلام ذوالنور افزود: آنچه سبب شد امام حسین (ع) به قتلگاه برود، دنیا زدگی مردم آن زمان بود و از کنار عوام زدگی و ترس از جان و بسیاری از عوامل، اسارت در زنجیر ثروت، عنوان و شهرت عاملی بود که سیدالشهدا(ع) را به مسلخ بردند.

دنیای طلبی هر کسی تعریف متناسب با خود فرد است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، درباره نقش عملیات روانی بنی امیه در فریب مردم برای مقابله با امام حسین(ع) اظهار داشت: جمعی که برای کشتن امام آمده بودند، از بلا کفر نبودند همان کسانی که پشت سر حضرت علی(ع) سال ها نماز خوانده بودند، فرزندان آنها امام را به شهادت رساندند و انسان هایی بودند که بعضاً پینه بر پیشانی شان نقش بسته بود و اهل تهجد و نماز شب بودند، اما برخی را عملیات روانی بنی امیه و برخی را وعده پول فریب داده بود.

وی گفت: شریح قاضی را وعده پول فریب داده بودند؛ این فرد در دوران خلیفه دوم منصوب شده بود و حضرت علی(ع) و امام حسن(ع) در زمان حکومت خود، آن را ابقا کردند، اما بنی امیه فتوای قتل امام حسین(ع) را از شریح قاضی گرفتند، در ابتدا که برای کسب فتوای قتل به او مراجعه کردند، قبول نکرد و و عصبانی شد، اما سپس 35 هزار سکه را برای او بردند که حکم قتل امام(ع) را صادر کند اما باز هم او از شنیدن این درخواست بنی امیه ناراحت شد و سپس نماز خواند، اما پس از اتمام زمان سکه ها را جلوی او بالا می انداختند و او زیر چشم نگاه می کرد که یکباره توجیهی کرد و گفت اگر من این سکه ها را نگیرم، باز هم امام کشته می شود، پس سکه ها را می گیرم و به نیازمندان می دهم.

حجت الاسلام ذوالنور افزود: شریح قاضی پس از فریب خوردن توسط بنی امیه گفت، اگر فتوای من برای اسلام فایده دارد، حکم قتل حسین بن علی(ع) را می دهم، سپس گفت بر مسلمانان واجب است که حسین بن علی را که علیه خلیفه خروج کرده، به قتل برسانند.

امروز باید نگران عرفان های کاذب و جدا کردن دین از سیاست بود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز نگرانی از حمله آمریکا نیست، بلکه باید با عرفان های کاذب و جدا کردن دین از سیاست و زیر سوال بردن اصول و ارزش های دینی مردم با آنها نگران بود؛ امروز به دنبال آن هستند که شبهات و انحرافات دینی را علیه انقلاب، ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل و ولایت ما رواج دهند.

وی گفت: شمر ذاتش خبیث و دنیا طلب بود و آدرس را اشتباهی رفته بود و منافع خود را ابتدا با اهل بیت بودن می دید اما در ادامه دید که منافش سر سفره چرب معاویه و کشتن امام حسین(ع) تأمین می شود، اما زهیر بصیرتش درست بود و تبلیغات بد او را به مسیر بد برده بود و امام(ع) دست او را گرفت و هدایتش کرد، از سوی دیگر اگر قبل از وعده ملک ری پیشنهاد قتل سیدالشهدا(ع) را به عمر سعد می دادند، شاید نمی پذیرفت اما وقتی وعده داده شد، نتوانست با امام نجنگد.

لایق تر از آیت‌الله خامنه‌ای برای ادامه راه امام راحل وجود ندارد

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که به اعتراف دوست و دشمن لایق تر از مقام معظم رهبری برای ادامه راه امام راحل وجود ندارد، تصریح کرد: نباید تعجب کرد از این که کسانی بودند که زندگی شان در کنار امام راحل سپری شده بود، ولی در مسیر انقلاب و ولایت مقابل همه آرمان های امام می ایستند، آیا این افراد نمی دانند که امام چه کسی بود، نمی دانند که اگر روی کره زمین که بگردند به اعراف دوست و دشمن لایق تر از مقام معظم رهبری برای ادامه راه امام راحل وجود ندارد؟ این را می دانند، اما چرا می ایستند و مقابله می کنند، چرا در دل مردم بذر تردید را می کارند؟ دلخوری از یک سری مسائل است، گاهی منصب، گاهی پول، گاهی اسم و عنوان شهرت چشم انسان را کور می کند؛ برخی با وعده دنیا به جنگ ابا عبدالله حسین(ع) رفتند، کسانی که با امام حسین(ع) جنگیدند امام را می شناختند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر تصویب و ابلاغ می شود و کسانی عزم اجرای آن را ندارند، به این دلیل است که باید اطرافیانشان را دستگیر کنند.

برخی عزم اجرای طرح امر به معروف را ندارند

وی اظهار داشت: وقتی نامه ای تمام و قطعی می شود، در پایان مُهر زده می شود؛ طبق آیه قرآن بر دل برخی مهر زده شده است؛ اگر خدا به دل فردی مهر زد، خطابه امام حسین(ع) هم نمی تواند بر دل فرد اثر بگذارد، بنابراین پس از اینکه امام حسین(ع) در کربلا سخن می گفتند و لشکر دشمن گوش نمی دادند، آن حضرت فرمودند که شکم های شما از حرام پر شده است که حرف من در دل شما اثر نمی کند.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که با تأکید بر ریشه یابی وقوع حادثه کربلا خاطرنشان کرد: باید ریشه های وقوع عاشورا مشخص شود، این که چه چیزی سبب شد که امت پیامبر(ص) و کسانی که در کنار حضرت علی(ع) و امام حسن(ع) جنگیده بودند، در کربلا مقابل سیدالشهدا(ع) شمشیر کشیدند؟ آن علل در هر جامعه ای بروز پیدا کند‌، حجت خدا به قتلگاه می رود؛ پیدا کردن این علل، باید یکی از محصولات عزاداری ها باشد.

شایان ذکر است در این مراسم حضرت آیت الله نوری همدانی و آیت الله بطحایی نماینده مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند./822/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات