۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۲۹۰۱۹

چند خبر کوتاه از خوزستان

برگزاری مسابقه مقاله نویسی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر از سوی اداره ارشاد خوزستان، برگزاری مراسم تجلیل از ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، برگزاری چهارمین همایش عشایرذخائرانقلاب درشهرستان رامشیر و اجرای دیواری تمثال شهدای مدافع حرم در ماهشهر چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، این مسابقه را با هدف ترویج فرهنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان برگزار می‌کند.

بر اساس این گزارش، محورهای علمی و پژوهشی مسابقه‌ مقاله ‌نویسی به شرح زیر است:

نقش زنان در احیاء فریضتین امر به معروف و نهی از منکر، سبک زندگی، تحکیم  و تعالی نهاد خانواده،  فرزندآوری، نقش زنان در رابطه با اقتصاد مقاومتی، راه‌ های نوین ترویج حجاب در جامعه، آسیب شناسی شبکه‌های اجتماعی، آسیب ‌شناسی شیوه‌ های امر به معروف و نهی از منکر، سلامت  محیط اداری، کسب و کار، امر به معروف و نهی از منکر، نقش مطبوعات و صدا و سیما در ترویج امر به معروف و نهی از منکر، نقش هنرمندان در ترویج امر به معروف و نهی از منکر، نقش دانشگاه، حوزه‌ های علمیه و مساجد در ترویج امر به معروف و نهی از منکر.

جوایز برگزیدگان بدین شرح است:

نفر اول: لوح تقدیر، هزینه سفر به عتبات عالیات معادل  ۱۰ میلیون ریال جایزه‌ی نقدی.

نفردوم: لوح تقدیر و  ۸ میلیون ریال جایزه نقدی.

نفرسوم:  لوح تقدیر و  ۵ میلیون ریال جایزه نقدی.

لازم به ذکر است، کلیه مقالات رسیده در صورت تأیید هیات داوران در مطبوعات و پایگاه ‌های اطلاع‌رسانی درج می ‌شود.

مقالات در کاغذ A۴ ، در محیط word  و با قلم نازنین ۱۴ در ۱۰ - ۱۵ صفحه تایپ و ارسال شوند.

علاقه ‌مندان می‌توانند مقالات خود را حداکثر تا ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۶ مصادف با اربعین حسینی از طریق پست الکترونیک banovan.khz@farhangmail.ir ارسال کنند و برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۳۳۳۲۳۹۴ امور بانوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تماس بگیرند.

برگزاری مراسم تجلیل از ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن حسن‌زاده امام جمعه موقت اهواز، محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاونان و کارکنان این اداره با اهدای لوح تقدیر از ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تجلیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده در مراسم تجلیل از ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه به جنبش جاودانه امام حسین (ع) و یارانش مقوله ایثار را تبیین و نقش این فضیلت اخلاقی را در رستگاری و سربلندی انسان بررسی کرد کما اینکه ایثار را عامل مهمی در ارتقا و اعتلای جوامع بشری دانست.

سید کریم موسوی ذاکر و مداح اهل بیت نیز در رثای اباعبدالله الحسین (ع) به مرثیه سرایی پرداخت و در پایان با اهدای لوح تقدیر از ایثارگران اداره تجلیل شد.

برگزاری چهارمین همایش عشایر ذخائر انقلاب درشهرستان رامشیر

محفوظیان سرپرست این اداره در این همایش اظهار کرد: همایش عشایر ذخائر انقلاب به مناسبت هفته دفاع مقدس و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران با وفایش و همچنین در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس چهارمین برگزار شده است.

همچنین در این مراسم سردار هاتف جانشین فرمانده قرارگاه حضرت ابوالفضل العباس(س) استان خوزستان، به نقش عشایر در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: سرافرازی ملت بزرگ ایران اسلامی از برکت خون شهیدان انقلاب اسلامی و مدافعین حرم است.

وی افزود: همیشه مستکبران جهان به ایران اسلامی چشم طمع دوخته اند و میخواهند این درخت تنومند انقلاب که یک روزی نهالی بود و باخون شهدا آبیاری شد، را بکوبند ولی این آرزو را به برکت وجود نهضت بزرگ عاشورا و ولایت فقیه به گور خواهندبرد.

گفتنی است این همایش با حضور شیوخ، سران و بزرگان عشایر و طوایف، امام جمعه، فرماندار، مسئولین ادارات، بسیجیان و هنرمندان شهرستان ومیهمان درمجتمع فرهنگی هنری رضوان شهرستان رامشیر برگزار شد.

اجرای دیواری تمثال شهدای مدافع حرم در ماهشهر

انجمن هنرهای تجسمی بندرماهشهر با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون بسیج هنرمندان شهرستان اجرای دیواری تمثال شهدای مدافع حرم را همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس آغاز کرد.

در این فعالیت که اکثر اعضای انجمن هنرهای تجسمی حضور دارند تمثالی از شهید محسن حججی و شهید احمد مکیان که برای اولین بار در شهرستان روی می دهد،  اجرا خواهد شد.

طرح اولیه تمثال شهید محسن حججی به دست هنرمند پیشکسوت و رئیس انجمن هنرهای تجسمی شهرستان فرهاد روستایی طراحی شد.

گفتنی است پس از پایان کار که بر روی دیوار های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در حال اجراست، از طرح پایانی طی برنامه ای با حضور مسؤولان شهرستان رونمایی خواهد شد./۹۴۵۶/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات