۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۵۲۹۰۲۶
حجت الاسلام حائری زاده:

هیچ عملی بدون ولایت پذیرفته نیست

استاد حوزه علمیه مهمترین ویژگی اشقیای کربلا را در عدم ولایت پذیری آنان دانست و گفت: هیچ عملی بدون ولایت پذیرفته نیست.
 حجت الاسلام حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت شهادت مظلومانه امام حسین(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: پس از رحلت رسول خدا(ص) مسلمانان امامت را کنار زدند.

وی افزود: واقعه عاشورا ثمره انحرافات و بدعت‌هایی بود که پس از رحلت پیامبر(ص) در جامعه اسلامی رواج یافت.

حجت الاسلام حائری زاده مهمترین ویژگی اشقیای کربلا را عدم ولایت پذیری آنان دانست و ابراز کرد: همه فرایض دین در سایه ولایت پذیری قابل پذیرش است در غیر این صورت هیچ عملی از انسان پذیرفته نمی‌شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مال حلال محبت اهل بیت(ع) را در قلب انسان افزایش می‌دهد.

وی مبارزه با دین را جنگ نرم دشمن دانست و تصریح کرد: یکی از آفت‌های مهم در میان مردم کوفه عادی سازی روابط حرام بود. امروز نیز یکی از آفت‌های مهم در جامعه ما بدحجابی و بی‌حیایی است که متاسفانه با عدم واکنش مسؤولان نسبت به این فریضه الهی رو به رو هستیم.

حجت الاسلام حائری زاده ادامه داد: براساس روایات انسان بی حیا ایمان ندارد کمرنگ شدن حیا و عدم صداقت در جامعه دلایل فراوانی دارد که ماهواره یکی از آن دلایل به شمار می‎رود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه دینداری در آخرالزمان بسیار دشوار است، گفت: کلام قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) سراسر نور است، کسانی که از فرامین آنان تبعیت می‌کنند سعادتمند می‌شوند./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات