۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۲۹۰۲۸
با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی؛

مراسم سوگواری شب تاسوعای حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مراسم سوگواری شب تاسوعای حسینی در بارگاه منور رضوی، شامگاه جمعه با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی و حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.
مراسم اذن عزا و تعویض پرچم حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم سوگواری شب تاسوعای حسینی در بارگاه منور رضوی، شامگاه جمعه با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی؛ امام جمعه موقت تهران و حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی در محل رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد.

در این مراسم که همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) آغاز شد، عزاداران حسینی پس از قرائت زیارت عاشورا با مدیحه سرایی حاج علی ملائکه، به استماع سخنان آیت الله سید احمد خاتمی؛ امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری پیرامون موضوع «عبرت های عاشورا» پرداختند.

آیت الله خاتمی طی سخنانی با بیان این که «سیدالشهدا(ع) از روز اول زندگی می دانستند که در کربلا به شهادت خواهند رسید»، در تبیین علت تأکیدات آن حضرت بر ضرورت تشکیل حکومت دینی، اظهار کرد: دلیل تأکیدات حضرت این بود که پیروان ایشان بدانند که اگر می توانند حتی در یک روستا حکومت دینی برپا کنند، از این امر غافل نشوند.

وی در ادامه به مرور عبرت های مهم روز عاشورا پرداخت و در همین راستا ضمن مردود دانستن نظریه جدایی دین از سیاست، خاطرنشان کرد: امام راحل عظیم الشأن ما بیش از 40 سال پیش فرمودند «اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند، پیامبر اکرم(ص) و امیرمؤمنان(ع) را تکذیب کرده است.» کسانی در پی آن هستند که مجددا دین را از سیاست جدا کنند و هیأت های مذهبی را به سوی سکولاریسم ببرند.

در ادامه این برنامه، پس از مرثیه سرایی مداح اهلبیت(ع)، حاج احمد واعظی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به ایراد سخنرانی با موضوع «ولایت پذیری یاران امام حسین(ع)» پرداخت و گفت: بصیرت ضرورتی است که انسان را از هرگونه لغزش در اندیشه، اخلاق و عمل مصون نگاه می دارد تا او در فتنه هایی که وجود دارد و در غبارآلودگی جاده های زندگی بتواند راه، راهبر، مقصد و دوست و دشمن را درست بشناسد چرا که در غیر این صورت ممکن است به عضویت سپاه دشمن در آید.

گفتنی است مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع)، آقایان امیر عارف و کاظم غلامشاهی پایان بخش این مراسم بود.

شایان یادآوری است، مراسم عزاداری عزای سرور و سالار شهیدان در ظهر روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیز در بارگاه منور رضوی برگزار خواهد شد./820/پ۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات