۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۲۹۰۴۲
آیت الله اراکی:

تمدن الحادی و مادی غرب خانواده ها را هدف قرار داده است/ ملتی که به فرمان رهبر خود عمل کند مقتدر می شود

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: ملتی که به فرمان رهبر خود عمل کند مقتدر خواهد شد.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی که در حسینیه شهدا برگزار شد، گفت: هر جامعه ای عبارت از مجموعه خانواده ها و بیوت است.

وی افزود: کار تمدن الحادی و مادی که غرب می کند هدف قرار دادن خانواده ها است، اگر خانواده فاسد شد جامعه نیز به تبع آن فاسد می شود، وقتی می خواهند خانواده را فاسد کنند نخستین عنصری که برای فاسد کردن  خانواده بر آن برنامه ریزی می کنند زن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر زن خانواده خوب باشد خانواده درست می شود، اظهار داشت: وقتی خانواده پاک و درست باشد نسل در نسل انسان درست و پاک به جامعه تحویل داده می شود.

وی ادامه داد: وقتی نقش وجود مقدس حضرت زهرا(س) را بررسی می کنیم می بینیم که با وجود مقدس امیرمؤمنان یک بیت و خانواده را تشکیل می دهند، نور الهی در بیوتی وجود دارد که خداوند به آن ها اذن بالا رفتن داده و برترین خانواده ها هستند.

آیت الله اراکی با بیان این که بیت امیرمؤمنان تا قیامت انسان پاک و درست تولید می کند، ابراز داشت: نه تنها این بیت انسان درست تربیت می کند بلکه تولید بیوت پاک نیز می کند که از دل این بیوت جامعه اسلامی ناب و محمدی تشکیل می شود.

وی عنوان کرد: بیت های پاک و سالم و درست هویت پرور هستند، پیامبر و امام علی پدران حقیقی امت هستند و مجالس حسینی محفل تولید مثل انسان های حسینی و علوی است، شخصیتی همانند حضرت عباس تربیت شده حضرت علی(ع) است که در کربلا آنگونه فداکاری می کند.

نماینده مردم مرکزی در خبرگان حضرت اباالفضل را اسوه اطاعت، تبعیت و فرمانبری از امام در تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: اگر همه جامعه این خصلت را از ایشان الگو بگیریم، قطعا موفقیت های بسیاری را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: تجربه هم ثابت کرده که تبعیت از رهبری سبب پیشرفت شده است به گونهای که در هرجایی که از سخن رهبر معظم انقلاب تبعیت کردیم دنیا  حیرت زده شده است، پیشرفت علمی، هستهای، نظامی نشان دهنده همین سخن است.

آیت الله اراکی با بیان این که ملتی که به فرمان رهبر خود عمل کند مقتدر خواهد شد، گفت: اطاعت از فرمان رهبری از مهمترین سنن الهی است؛ جوانان در جنگ تحمیلی و صحنه های مهم دیگر بدون پشتوانه قوی نظامی با فرمان امام و رهبری مقتدرانه در مقابل دنیا مقاومت و ایستادگی کردند./1323/۲۰۲/ح

ارسال نظرات