۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۲۹۰۶۳
همزمان با سراسر کشور؛

مراسم تاسوعای حسینی در شهر قزوین برگزار شد

امروز همزمان با سراسر کشور مراسم تاسوعای حسینی در شهر قزوین با حضور پرشور و گسترده مردم در خیابان‌های این شهر برگزار شد.
تاسوعای حسینی در قزوین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، امروز همزمان با سراسر کشور مراسم تاسوعای حسینی در شهر قزوین با حضور پرشور و گسترده مردم در خیابان‌های این شهر برگزار شد.

در این مراسم معنوی مردم ضمن همراه شدن با دسته‌های عزاداری در خیابان‌های شهر ارادتمندی و محبت باطنی خود را با سوگواری در مراسم سالار شهیدان ابی عبدالله الحسین(ع) نشان دادند.

در این مراسم جوانان و نوجوانان در خیابان‌های شهر و تکایا و هیأت‌های مذهبی با شور و شعور حسینی به سوگواری پرداخته و در عزای علمدار کربلا ابوالفضل العباس و حسین بن علی اشک ماتم و اندوه فرو ریختند.

در این مراسم معنوی عزاداران و سوگواران ابی عبدالله با یادآوری دلاوری‌ها و جوانمردی حضرت ابوالفضل العباس همراه وفادار امام حسین(ع) که در دشت کربلا دستانش قربانی لب‌های تشنه خاندان حسین بن علی(ع) شد با سوز دل زینب همراه شدند و ارادت خود را به آن حضرت نشان دادند.

گفتنی است پس از عزادارای مردم در خیابان‌های شهر در تعدادی از مساجد استان برنامه سخنرانی برگزار خواهد شد که علاقمندان و ارادتمندان با حضور خود در مساجد از معنویت تاسوعای حسینی بهره‌مند خواهند شد.

همچنین برنامه عزاداری تاسوعای حسینی توسط هیئت‌های ثابت عزاداری و دسته جات حسینی همزمان با قزوین در شهرستان‌های دیگر استان قزوین هم چون البرز آبیک الوند بویین زهرا اقبالیه و محمدیه برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است دسته‌جات و هیات‌های عزاداری قزوین همچنین از عصر امروز و در شب عاشورا مراسم عزاداری ویژه خود را از نقاط مختلف شهر به آستان امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا (ع)می رسانند و به سوگواری می پردازند.

گفتنی است مراسم تاسوعای عزاداران حسینی با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در خیابان شهدای قزوین به پایان رسید./873/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات