۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۵۲۹۱۲۱
همزمان با نهمین روز از ماه محرم صورت گرفت؛

بارگاه منور رضوی؛ کانون اجتماع عزاداران تاسوعای حسینی

اجتماع عظیم عزاداران حسینی، اجتماع هیئات مذهبی در دو نوبت صبح و عصر و ویژه برنامه سوگواری تاسوعای حسینی با سخنرانی آیت الله علم الهدی، برنامه های ویژه آستان قدس رضوی در نهمین روز از ماه محرم بود.
عزاداران در حرم مطهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مشهد مقدس در تاسوعای حسینی غرق در ماتم و عزا شد و در مهم ترین مراسم عزاداری پایتخت معنوی ایران اسلامی، ویژه برنامه های عزاداری در اماکن متبرکه حرم مطهر امام هشتم(ع) صبح تا عصر امروز با حضور گسترده زائران و مجاوران دلداده مکتب سیدالشهدا(ع) برگزار شد.

برنامه محوری تاسوعای حسینی در بارگاه منور رضوی پیش از ظهر امروز با سخنرانی حجج اسلام کاردان و واعظ موسوی و مرثیه سرایی و عزاداری ذاکران اهل بیت(ع) در رواق امام خمینی برگزار شد.

سخنران ویژه این مراسم نیز آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بود که طی سخنانی با اشاره به ضرورت شناخت مؤلفه هایی که افرادی مانند شمر، یزید و عمر سعد را به عنوان نماد جنایت و ظلم در حافظه تاریخ ثبت کرد، گفت: کسانی که در کربلا روبروی سیدالشهدا(ع) ایستادند و به عنوان عناصر حسین کش در تاریخ معرفی شدند، از شهر کوفه برخاستند که سال ها در محضر امیرمؤمنان(ع) بوده و پایگاه شیعیان آن حضرت به حساب می آمد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: ما باید بدانیم که اگر مردم ما به نقطه ای برسند که فقط باید برای گذران زندگی و چرخیدن اقتصادش تلاش کنند و برای دفاع از دین، اهلبیت و ولایت نباید کاری انجام دهند، وقتی دشمن اقتصاد آن ها را هدف قرار دهد، دیگر به خاطر دین با دشمن درگیر نمی شوند ولو از شاخصه های دین عبور کنند. چنین مردمی تبدیل به لشکر عمر سعد می شوند.

پس از سخنرانی آیت الله علم الهدی در رواق امام خمینی(ره)، نماز ظهر تاسوعا به امامت وی در بارگاه منور رضوی اقامه شد.

«اجتماع هیئات مذهبی عزادار سیدالشهدا(ع)» در حرم مطهر رضوی، برنامه دیگری بود که در دو نوبت صبح و عصر در صحن انقلاب اسلامی بارگاه مطهر امام هشتم(ع) برگزار شد و طی این مراسم هیئات مذهبی با اجرای مراسم عزاداری و سینه زنی یاد علمدار کربلا، حضرت ابالفضل العباس(ع) را گرامی داشتند.

سومین ویژه برنامه تاسوعای حسینی در بارگاه منور رضوی «اجتماع عظیم عزاداران حسینی» بود که همزمان با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله علم الهدی در محل صحن جامع رضوی آغاز شد و با مدیحه سرایی مداحان اهلبیت(ع)، آقایان احمد واعظی، امیر عارف و ابراهیم احمدی ادامه پیدا کرد.

گفتنی است، ویژه برنامه های آستان قدس رضوی به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی شامگاه شنبه با مراسم معروف خطبه خوانی در صحن انقلاب اسلامی ادامه پیدا خواهد کرد و در ویژه برنامه محوری امشب نیز از رأس ساعت 19 سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در رواق امام خمینی(ره) به ایراد سخنرانی می پردازد و در پایان نیز حجت الاسلام والمسلمین رییسی، تولیت آستان قدس رضوی در همین رواق به بیان نکاتی پیرامون «ولایت پذیری اصحاب امام حسین(ع)» خواهد پرداخت./820/پ۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات