۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۵۲۹۱۳۴
حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان:

تقرب الهی با یاری ولیّ خدا حاصل می‌شود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: خداوند متعال برای قرب و رسیدن بندگان به درجات عالی، یاری امام و ولیّ خود را بهترین کارها قرار داده است و انسان از این طریق می‌تواند به اوج تقرب دست پیدا کند.
استاد پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان پژوهشگر دینی و استاد حوزه و دانشگاه در مراسمی که امروز به مناسبت تاسوعای حسینی در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: مؤمنان از نخستین روز ماه محرم هر روز را به نام یکی از اهل بیت امام حسین(ع) نام‌گذاری کردند و روز نهم محرم به حضرت ابوالفضل العباس(ع) اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه همه مصیبت‌ها و شهادت امام و اصحاب ایشان در روز عاشورا اتفاق افتاده است، بیان داشت: شایسته بوده که از قدیم در روز تاسوعا به صورت جداگانه عزاداری شود، به فرمایش امام صادق(ع) تاسوعا روزی است که امام حسین(ع) و اصحاب ایشان از سوی لشکریان شام محاصره شدند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه ابراز داشت: در روز تاسوعا امام حسین(ع) و یاران ایشان مورد ظلم واقع شدند و ملحق شدن یار به سپاه امام حسین(ع) ممکن نبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان درباره نصرت امام گفت: خداوند در دین یک سیستم فوق‌العاده عجیب طراحی کرده است که انسان از پیچیدگی لطافت، زیبایی و حکمت آن سیر نمی‌شود.

وی افزود: خلقت خداوند متعال نه تنها در عالم ماده بلکه در عالم معنا بسیار زیباتر و باشکوه‌تر و جذاب‌تر است، به گونه‌ای که آدمی را اسیر و مبهوت خود می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: خداوند متعال برای قرب و رسیدن بندگان به درجات عالی، یاری امام و ولیّ خود را بهترین کارها قرار داده است؛ انسان از این طریق می‌تواند به اوج تقرب دست پیدا کند.

وی افزود: تا زمانی که ذره‌ای حب دنیا در دل انسان باشد ذره‌ای حب خدا در دل او نخواهد آمد. راه یافتن به محضر پروردگار بسیار کار سختی است. اگر خداوند فقط یک کار خوب و مقبول در اعمال ما پیدا کند ما را می‌بخشد.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: خداوند عظمتی دارد که همه انبیا و ائمه اطهار تمام عمر خود را برای رسیدن به درگاه ربوبی صرف کرده‌اند. حضرت زینب کبری(س) در کنار گودی قتلگاه به خدا می‌گوید خدایا این قربانی کوچک را از ما قبول کن. کسی که جان خود را در راه خدا می‌دهد عملش مقبول است زیرا خود را برای خدا خالص کرده است.

وی در پایان خطرنشان کرد: لازم است همواره عزاداری های خود را در محرم تکمیل کنیم و هر چه بیشتر روی خودمان کار کنیم./۹۶۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات