۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۵۲۹۱۴۸
دبير جامعه روحانيت كاشان:

حب دنيا سبب لغزش و سقوط انسان می شود

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: در انقلاب اسلامي افراد شاخص زيادي بودند كه به دليل نداشتن معرفت و حب دنيا و مقام دچار لغزش و سقوط شدند و از مسير انقلاب خارج شدند.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل، شنبه شب در مراسم عزاداري امام حسين(ع) در نصرآباد كاشان، ثبات در دين را مهم دانست و گفت: آنهايي كه در كربلا مقابل امام حسين(ع) ايستادند اهل نماز شب و قرآن و روزه بودند و در ركاب اميرمومنان نيز شمشير زده بودند اما در ادامه به دليل اينكه در دين ثبات قدم نداشتن از مسير دين خارج شدند و دست به جناياتي در كربلا زدند كه هيچ جنايتكاري در طول تاريخ مرتكب آن نشده بود.

وي، واقعه عاشورا و كربلا را براي نسل امروز عبرت خواند و بيان داشت: امكان اينكه نسل امروز نيز دچار چنين سرنوشتي شود وجود دارد و اگر آنچه كه سبب تزلزل آنها شد براي هريك از ما باشد سرنوشت ما بهتر از آنها نخواهد بود.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: اگر حب دنيا و مقام و عدم معرفت به امام و پيامبر سبب شد تا لشكر يزيد دست به چنين جنايتي در كربلا بزند، شايد اگر در دوره ما نيز چنين حادثه اي رخ دهد، سرنوشت ما نيز بهتر از سرنوشت آنها نباشد.

وي افزود: در انتهاي سوره مباركه بقره در دعايي مي فرمايد ‹‹رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا›› خدايا امتحان هايي را كه من طاقت آن ندارم برايم قرار نده و امتحاناتي را كه براي اقوام گذشته قرار دادي براي من قرار نده كه اگر من نيز چنين امتحاني داشته باشيم امكان لغزش دارد.

به گفته وي، در انقلاب اسلامي افراد شاخص زيادي بودند كه  به دليل نداشتن معرفت و حب به دنيا و مقام دچار لغزش شدند و از مسير انقلاب خارج شدند و بر عليه رفتارهاي خودشان اقدام كردند و حتي برخي از آنها در تلويزيون تفسير نهج البلاغه داشتند، اما امروز پيامبر و امام را نيز منكر شده اند.

دبير جامعه روحانيت كاشان ادامه داد: در انقلاب اسلامي افرادي كه براي اثبات ولايت فقيه كتاب مي نوشتند، در ادامه عليه ولايت فقيه سخنراني كردند و افرادي بودند كه خودشان را بر عليه استكبار به خطر مي انداختند اما امروز همين افراد به نفع استكبار خودشان را به خطر مي اندازند.

حجت الاسلام شاه فضل از معرفت الله به عنوان يكي از مولفه هاي ثبات قدم در دين نام برد و افزود: معرفت الله افضل معرفت ها است و نخستین اقدام انسان توجه به معرفت الله است، چرا كه همه پيامبران بزرگ الهي آمدند تا معرفت الله را تبيين كنند.

به گفته وي، خيلي از افراد از واژه الله و خدا و رب استفاده مي كردند اما خداي آنها يك خداي ديگر و الله آنها تعريف ديگري داشت و نگاه شان به خدا يك نگاه خاصي بود، بنابراين پيامبران آمدند تا اين نگاه به الله را درست كنند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: اگر انسان درخواست خود را براي غير خدا ببرد اگر اين درخواست پذيرفته و حتي پذيرفته نشود نزد خدا ذليل خواهد شد، اما اگر انسان از خدا درخواستي داشته باشد، در صورت پذيرفته شدن و پذيرفته نشدن نشدن باز هم نزد خدا عزيز خواهد بود

وي افزود: اگر خداشناسي در انسان تقويت شود، انسان روز به روز به خدا نزديكتر خواهد شد و سعادتمند خواهد بود./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات