۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰
کد خبر: ۵۲۹۱۵۲
امام جمعه شهرستان ملکشاهی:

کربلا درس ولی شناسی است نه مذاکره با دشمن

امام جمعه شهرستان ملکشاهی گفت: درس کربلا درس ولی شناسی و ولی یاری، دشمن شناسی و دشمن ستیزی و عزت و شهادت طلبی است و درس مذاکره با دشمنان اسلام نیست.
سید عبدالله امینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام سید عبدالله امینی،  امام جمعه شهرستان ملکشاهی، عصر شنبه در مسجد جامع شهرستان ملکشاهی اظهار داشت: درس کربلا درس ولی شناسی و ولی یاری، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، عزت و شهادت طلبی است.

وی افزود: درس کربلا درس مذاکره با دشمنان اسلام نیست، درس کربلا درس صلح با یزیدیان و فرعونیان نیست ولی متاسفانه عده ای تا دیروز می گفتند درس کربلا درس مذاکره است که مقام معظم رهبری در جواب این افراد فرمودند؛ مذاكره به معناي امروزي يعني معامله و يك چيزي بگير و يك چيزي بده آيا اميرالمومنين با زبير و امام حسين با ابن‌سعد معامله كرد؟ آيا تاريخ را اينگونه مي‌فهميد و زندگي ائمه را اينگونه تحليل مي كنيد؟‌

امام جمعه شهرستان ملکشاهی خاطر نشان کرد: امروز همان افراد می گویند درس کربلا درس صلح است صلح با چه کسی؟ اگر مراد آقایان از صلح همان مذاکره به معنای امروزی است که قطعا امام حسین علیه السلام هرگز به این معنا با کسی مذاکره نداشته است.

حجت الاسلام امینی ابراز داشت: اگر مقصود از صلح، صلحی شبیه صلح پیامبر اکرم صل الله علیه و آله با مشرکان مکه و صلح امام حسن مجتبی علیه السلام با معاویه است خب بفرمایید امام حسین علیه السلام با چه کسی صلح کرد با یزید که متجاهر به کفر و فسق بود صلح کرد؟

وی ادامه داد: بله ما منکر نیستیم که اگر صلح عزتمندانه باشد بهتر از جنگ است مثل صلح پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی علیه السلام، ولی هر کجا صلح ذلت بار باشد قطعا شهادت بهتر از صلح است.

مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه صلح امام حسن مجتبی علیه السلام عزتمندانه بود و سبب حفظ اسلام و مسلمین شد، گفت: حضرت قبول کردند گرچه اکراه داشتند و مجبور به صلح شدند ولی اگر امام حسین علیه السلام می خواستند صلح کنند این صلح عزتمندانه نبود و ذلیلانه بود بلکه اصل اسلام و مسلمین به خطر می افتادند از این رو حضرت شهادت را انتخاب کردند و فریاد هیهات منا الذله را ندا کردند.

امام جمعه شهرستان ملکشاهی تاکید کرد: ما باید حسینی مشرب باشیم و شهید حججی حسینی مشرب بود و یکی از ویژگی های بارز این شهید این بود که ولایتمدار بود، وی در وصیت نامه خود می گوید؛ از ولایت فقیه غافل نشوید و بدانید من به یقین رسیدم که امام خامنه ای نائب بر حق امام زمان (عج) است.

حجت الاسلام امینی در پایان گفت: یکی دیگر از ویژگی های شهید حججی این بود که هرگز تکبر و عجب نداشت کارهای بزرگی کرده بود منتهی هرگز عمل خود را بزرگ نمی دید همچنین شهید حججی همیشه دعوت به وحدت می کرد هرگز عامل تفرقه و تشتت نبود به دنبال تضعیف و تخریب کسی نبود هم زندگی وی وحدت بخش بود و هم شهادتش از این رو در تشییع این شهید همه اقشار جامعه و طیف ها و سلایق مختلف حضور داشتند و چون حسینی مشرب شد خداوند متعال به فرموده مقام معظم رهبری وی را حجت بر ما قرار داد./۸۷۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات