۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۲۹۱۶۴
حجت‌الاسلام موسوی عنوان کرد؛

فتنه جداسازی اقلیم کردستان، ورقه جدید رژیم صهیونیستی برای منطقه

سفیر اسبق ایران در سوریه گفت: اسرائیل و استکبار جهانی همیشه درصدد ضربه زدن به منطقه و به ویژه مسلمانان با ورقه های گوناگون هست و فتنه جدید جداسازی اقلیم کردستان عراق به محوریت خود رژیم غاصب صهوینسیتی است.
حجت الاسلام سید احمد موسوی

حجت الاسلام سید احمد موسوی، معاون پارلمانی رئیس دولت نهم و رئیس اسبق سازمان حج و زیارت کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به مسئله جداسازی اقلیم کردستان عراق، اظهار داشت: سیاست اصلی استکبار جهانی این است که هیچ وقت منطقه ما به ویژه مسلمانان روی خوش و آرامشی نبینند.

وی بیان داشت: نظام سلطه برای اینکه منطقه و مسلمانان در آسایش نباشند همیشه از ورق های جدیدی روی میز خود مانند بحث جداسازی اقلیم کردستان عراق و یا تاسیس داعش می گذارند.

نماینده اسبق مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گروه تکفیری تروریستی داعش در واقع ورقی که استکبار جهانی راه اندازی کرده بود؛ در حال حاضر گریبان گیر خود آنان هم شده است و جالب اینکه همین شمشیرها و چاقوهایی که گروه تکفیری تروریستی داعش از آن استفاده می کند، ساخت خود آمریکا است.

وی ابراز داشت: با حمایت مرجعیت دینی و مشاوره های جمهوری اسلامی ایران گروه تکفیری تروریستی داعش رو به زوال است و در آینده ای نزدیک خبر از بین رفتن کامل این گروه ظالم به گوش آزادی خواهان و مسلمانان سراسر دنیا خواهد رسید.

حجت الاسلام موسوی، درباره شکست داعش و پیامد های تلخ این شکست برای موسسان این گروه تکفیری تروریستی، گفت: شکست داعش در روزهای آتی فوق العاده خبری تلخ و ناگوار برای استکبار جهانی و موسسان این گروه تروریستی به حساب می آید.

وی اظهار داشت: نظام سلطه در صدد اسرائیل جدیدی در منطقه هستند و این اسرائیل جدید را با بحث استقلال و جداسازی اقلیم کردستان از کشور قانونی عراق آغاز کردند و سران این اقلیم با حمایت اسرائیل در صدد جداسازی هستند.

رئیس اسبق سازمان حج و زیارت کشور بیان داشت: طرح جداسازی کردستان از عراق کاملا غیر قانونی است و تاکنون مردم عراق، قانون این کشور، مراکز بین المللی قانونی و مراجع دینی هم اجازه جداسازی این اقلیم را نداده اند و کاملا با این مسئله مخالف هستند.

وی گفت: این فتنه و ورقه جداسازی اقلیم کردستان از سوی رژیم صهیونیستی آخرین ورقه آنان نخواهد بود و همیشه باید هوشیار باشیم دشمنان را رصد کنیم و در بصیرت افزایی خود تلاش کنیم./9453/ ۳۰۲/ص

 

 

 

 

ارسال نظرات