۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۵۲۹۱۷۷
آیت‌الله قرهی:

تبعیت از ولایت درس حضرت عباس به مردم است

آیت‌الله قرهی گفت: در قیامت همه شهدا به مقام حضرت عباس(ع) غبطه می‌خورند، چراکه ایشان از امام اطاعت محض داشتند، امروز ما برای پیروی از حضرت عباس(ع) باید گوش به فرمان نایب امام زمان(ع) ولی فقیه زمان باشیم.
قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شامگاه شنبه در مراسم سوگواری امام حسین(ع) که در مسجد امام مهدی(عج) برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) فرمودند: عموی ما حضرت عباس نافذ البصرة بودند، یعنی ایشان تا آخر عالم را می‌توانستند ببیند.

وی افزود: در قیامت همه شهدا به مقام حضرت عباس(ع) غبطه می‌خورند، به این علت که ایشان نسبت به امام بالاترین درجه معرفت را داشته و از ایشان اطاعت محض می کردند طوری که حتی کوچکترین اظهارنظر را در مقابل امام نداشتند.

آیت‌الله قرهی با اشاره به چگونگی اطاعت محض از امام؛ عنوان کرد: زمانی که انسان بتواند نسبت به امام معرفت داشته باشد مطیع محض خواهد بود، بر اساس فرمایش پیامبر گرامی اسلام(ص) کسی مقام ایشان و امیرمومنان امام علی(ع) را به معنای واقعی کلمه نشاخته است، شناخت ما نسبت به ائمه معصومین(ع) به صورت نسبی است.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) گفت: ائمه معصومین(ع) مدیران الهی بر روی زمین هستند، کسی وارد بهشت نمی‌شود مگر اینکه آنها را بشناسد. در حقیقت شناخت یا عدم شناخت ائمه معصومین(ع) بهشت یا جهنم ما را رقم می‌زند.

وی با اشاره به خطبه ۱۵۲ نهج‌البلاغه بیان داشت: نفس خدا امام معصوم است هر کس نفس خدا را نشناخت خدا را نشناخته است، در روایتی از ائمه معصومین(ع) است که هر کس از آنها جلو افتد از دین بیرون شده و هر کس از آنها عقب افتد سرنگون می‌شود.

آیت‌الله قرهی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت عباس(ع) ایمانش حسینی، برادری صادق برای امام حسین(ع)‌ و گوهری بودند که امام حسین(ع) خطاب به او می فرمودند «به نفسی انت»، امروز ما برای پیروی از حضرت عباس(ع) باید گوش به فرمان نایب امام زمان(ع) ولی فقیه زمان باشیم./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات