۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۲۹۲۱۴
نماینده مردم قم در مجلس:

خواص باید در پیچ های تاریخی به موقع اقدام کنند

حجت الاسلام ذوالنور گفت: گاهی سرنوشت مسلمانان در پیچ های تاریخی قرار می گیرد که اگر خواص جامعه به موقع اقدام نکنند حوادثی اتفاق میفتد که جبران آنها بسیار هزینه بردار و سخت است.
حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در مراسم عاشورای حسینی که پیش از ظهر امروز در بیت حضر آیت الله نوری همدانی برگزار شد، با اشاره به اینکه بخشی از عوامل مؤثر در رخ دادن فاجعه کربلا بی بصیرتی و جهل مردم آن زمان بود، گفت: قیام توابین و واقعه حره گواه بر این است  که مردم آن زمان قبول کردند در جریان کربلا و نسبت به امام زمانشان کوتاهی کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات یزید در مدینه اظهار داشت: اگر کسی به موقع به وظیفه خود عمل نکرد به یقین مصیبت های بسیاری گریبان او را خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنانی به «پیچ های تاریخی» اشاره کردند، ابراز داشت: گاهی سرنوشت مسلمانان در پیچ های تاریخی قرار می گیرد که اگر خواص جامعه به موقع اقدام نکنند حوادثی اتفاق میفتد که جبران آنها بسیار هزینه بردار و سخت است.

حجت الاسلام ذوالنور به فتنه 88 اشاره کرد و عنوان داشت: اگر تدابیر رهبر معظم انقلاب نبود و شخصیت های بصیری همچون حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در آن زمان به روشنگری نمی پرداختند و جلوی فتنه را نمی گرفتند به یقین امام دیگری به مَسلَخ می رفت؛ اقدام به موقع خواص در پیچ های تاریخی می تواند بر رفتار جامعه تأثیر جدی بگذارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه برخی اهداف عالیه امام حسین(ع) را با مقاصد سیاسی کوچک می کنند، تصریح کرد: برخی معتقدند امام حسین(ع) در روز عاشورا با عمربن سعد ملعون مذاکره کرده است، برای همین ما هم باید با آمریکا مذاکره کنیم؛ در پاسخ باید گفت مذاکره یه منزله داد و ستد است، آیا امام حسین(ع) رفتند برای صلح مذاکره کنند؟ امام(ع) رفتند تا حجت را بر همگان به اتمام برسانند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که مقابل امام حسین(ع) ایستادند به خوبی می دانستند که امام حسین(ع) بر حق است، اما جهل و لقمه حرام سبب شد تا چشم خود را بر حق فروبندند.

حجت الاسلام ذوالنور در پایان تأکید کرد: اگر کسی حجت خداوند را ترک کند، قطعاً خدای متعال لباس خواری و ذلت را به وی خواهد پوشاند./841/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات