۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۲۹۲۲۳
همزمان با سراسر کشور؛

بارگاه رضوی در سالروز شهادت امام حسین غرق در عزا و ماتم شد

در سالروز بزرگداشت روز خونین تاریخ؛ عاشورای حسینی، حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد مقدس همچون سایر نقاط ایران اسلامی غرق در ماتم و اندوه شد.
عزاداری روز عاشورای حسینی در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در سالروز بزرگداشت روز خونین تاریخ؛ عاشورای حسینی، حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد مقدس همچون سایر نقاط ایران اسلامی غرق در ماتم و اندوه شد و با میزبانی از خیل عظیم عزاداران سیدالشهدا(ع) که صبح تا ظهر امروز در اماکن متبرکه این حریم امن الهی دوشادوش اهل آسمان و زمین بر مظلومیت سالار شهیدان(ع) سوگواری کردند، رنگ و بوی کربلای معلی را در ایران اسلامی زنده کرد.

ویژه برنامه های عاشورای حسینی از صبح امروز با مرثیه سرایی از سوی آقایان سید مصطفی حسینی، رضا آتشبار و سعید قانع و نیز مقتل خوانی توسط حجج اسلام کاردان و واعظ موسوی در محل رواق بزرگ امام خمینی(ره) آغاز شد و همزمان زائران امام هشتم(ع) در صحن های گوناگون بارگاه منور رضوی به عزاداری و سینه زنی در رثای شهید کربلا مشغول شدند.

آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس سخنران ویژه مراسم حرم مطهر در ظهر عاشورای حسینی بود که طی سخنانی با اشاره به زنده بودن جنگ میان جریان سیدالشهدا(ع) با جریان یزید، اظهار کرد: امام حسین(ع) در نقطه آغاز قیامشان خطاب به ولید فرمودند «مثل من با مثل یزید بیعت نمی کند» و این جمله یعنی رویارویی ایشان با یزید یک رویارویی شخصی نبوده و یک جنگ جریانی است که در ادوار مختلف تاریخ ادامه پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: درگیری جریان حسینی و یزیدی در تمام ادوار تاریخ وجود دارد و پایان این جنگ جایی است که آخرین نفر از لشکر کربلا ظاهر شود و ما امروز در زیارت عاشورا در دو نقطه آرزو کردیم که خونخواهی سیدالشهدا(ع) در رکاب امام زمان(عج) را نصیب ما فرماید.

پس از بیانات آیت الله علم الهدی در رواق امام خمینی، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام حسینی ایازی در این رواق متبرکه برگزار شد و عاشوراییان با اقامه نماز اول وقت در ظهر عاشورا به سیدالشهدا(ع) اقتدا کردند.

در بخش پایانی آیین سوگواری سیدالشهدا(ع) در بارگاه منور رضوی، عزاداران پس از قرائت زیارت امین الله توسط مداح اهلبیت، محمد عطاپور، در اجتماع عظیم عزاداران حسینی که در محل صحن بزرگ جامع رضوی برگزار شد حضور یافتند و با سینه زنی به بزرگداشت سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان پرداختند.

گفتنی است ویژه برنامه های عزاداری دهه اول محرم در بارگاه منور رضوی شامگاه شنبه با میزبانی این عتبه مقدسه از عزاداران شام غریبان حسینی و نیز برگزاری ویژه برنامه «درس هایی از محرم» با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در محل رواق امام خمینی(ره) به پایان خواهد رسید./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات