۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۲۹۲۲۶
آیت الله علم الهدی:

تقابل جریان حسینی و یزیدی تا ظهور امام زمان ادامه دارد

امام جمعه مشهد گفت: امام زمان تنها کسی است که از تبار کربلا و اهل بیت پیامبر(ص) باقی مانده و آن حضرت در نخستین لحظات ظهورشان می فرمایند «یا أهل العالَمً أنا مَن قُتِلَ جَدّی الحُسَین عطشانا» یعنی آمده اند تا در برابر همان جریان یزیدی قیام کنند و با سرکوب آن، معارف حسینی را در دنیا حاکم کنند.
آیت اله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز طی سخانی که در جمع عزاداران سید و سالار شهیدان(ع) در محل رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به تداوم نهضت سیدالشهدا(ع) در ادوار گوناگون تاریخ، اظهار کرد: امام رضا(ع) در روایتی خطاب به ریان بن شبیب دستور دادند که هر زمان به یاد سیدالشهدا(ع) و اصحاب آن حضرت افتاد، بگوید «یا لَیتنی کُنتُ مَعَکُم فأفوزَ فَوزاً عَظیماً.» این دستور یک آرزوی خیالی برای شیعیان امام حسین(ع) نیست، بلکه یک جریان واقعی و امکان پذیر است.

قیام سیدالشهدا در برابر یزید یک رویارویی شخصی نبود

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این که «لشکر سیدالشهدا(ع) هنوز زنده باقی است و شیعیان آن حضرت باید باید آرزو کند که جزو لشکر آن حضرت در زمان خود قرار گیرند»، افزود: سیدالشهدا(ع) در نقطه آغاز قیامشان برای اعلام عدم بیعت با یزید، نفرمود «من با یزید بیعت نمی کنم»؛ بلکه خطاب به ولید فرمود «مثل من با مثل یزید بیعت نمی کند.» این جمله یعنی رویارویی سیدالشهدا(ع) با یزید یک رویارویی شخصی نبود بلکه رویارویی دو جریان حسینی و یزیدی در طول تاریخ خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تقابل دو جریان حسینی و یزیدی در تمام ادوار تاریخ وجود دارد و پایان این جنگ جایی است که آخرین نفر از لشکر کربلا ظاهر شود. امروز در زیارت عاشورا در دو نقطه آرزو کردیم که خونخواهی سیدالشهدا(ع) در رکاب امام زمان(عج) را نصیب ما فرماید.

امام زمان انتقام خون سیدالشهدا را از لشکر یزیدیِ معاصر خواهند گرفت

آیت الله علم الهدی در تبیین بیشتر سخنان خود گفت:کسانی که در واقعه کربلا جزو قاتلان سیدالشهدا(ع) هستند، امروز از بین رفته اند و ده ها نسل از آن ها نیز از بین رفته اند؛ پس خونخواهی سیدالشهدا(ع) پس از ظهور امام زمان(عج) به چه معناست؟ معنای این مسأله چیزی جز رویارویی دو جریان حسینی و یزیدی نیست و خوانخواهی سیدالشهدا(ع) از جریان یزیدیِ معاصر صورت خواهد پذیرفت.

امام جمعه مشهد مقدس تأکید کرد: امام زمان تنها کسی است که از تبار کربلا و اهلبیت پیامبر(ص) باقی مانده و آن حضرت در اولین لحظات ظهورشان می فرمایند «یا أهل العالَمً أنا مَن قُتِلَ جَدّی الحُسَین عطشانا» یعنی «من کسی هستم که جدم حسین(ع) را با لب تشنه به شهادت رساندند.» این مسأله نشان می دهد که حضرت می خواهند بگویند آمده اند تا در برابر همان جریان یزیدی قیام کنند و با سرکوب آن، معارف حسینی را در دنیا حاکم کنند. در آن موقعیت باید درباره سرنوشت نبرد کربلا قضاوت کرد که آیا قیام سیدالشهدا(ع) پیروز شد یا خیر.

لزوم انتخاب یکی از دو جریان حسینی و یزیدی برای آحاد جامعه

وی جریان یزیدی را جریانی شیطانی دانست که برای رسیدن به پول و قدرت به هر کاری دست می زند و خاطرنشان کرد: کربلا شیوه مبارزه با این جریان را به ما آموخت و نشان داد که در برابر جریانی که می خواهد بشریت را فدای خوشگذرانی های خود کند، باید تا جایی ایستاد که سیدالشهدا(ع) ایستادگی کردند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: امروز ما باید تکلیف خود را روشن کنیم که در کدام جبهه قرار داریم و خط سیاسی، فکری و حرکتی ما این مسأله را مشخص می کند. جریان دیگری بیرون از این دو جریان معنا پیدا نمی کند چرا که هر کس از امام حسین(ع) جدا شد ولو این که به لشکر قاتلان آن حضرت نپیوسته باشد، باز هم یزیدی است؛ حتی اگر بر مظلومیت سیدالشهدا(ع) اشک بریزد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ضمن تأکید بر این که جز دو لشکر حسینی و یزیدی لشکر سومی در این رویارویی وجود ندارد، یادآور شد: کسانی که در جریان عاشورا از امام حسین(ع) جدا شدند، یا مجبور شدند قیام توابین را شکل دهند و یا مجبور شدند به سپاه یزید بپیوندند تا به لذت خود بپردازند.

وی افزود: کربلا افسانه و قصه ای نیست که با اشک ریختن ما تمام شود؛ امروز جریان حسینی و یزیدی در جامعه ما وجود دارد و هر یک از آحاد جامعه اسلامی باید خط خود را روشن کند که در چه جریانی واقع شده است. این تعمق در جریان کربلا برای ما لازم و ضروری است.

اصحاب سیدالشهدا تا پای جان در رکاب آن حضرت باقی ماندند

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: این که امام رضا(ع) خطاب به ابن شبیب دستور دادند که هر زمان به یاد سیدالشهدا(ع) و اصحاب آن حضرت افتاد، بگوید «یا لَیتنی کُنتُ مَعَکُم فأفوزَ فَوزاً عَظیماً» دستور اکیدی از وجود مقدس آن حضرت است که باید مورد توجه ما قرار گیرد. وقتی ما آرزو کنیم که جزو اصحاب سیدالشهدا(ع) باشیم، یعنی تا جایی پیش برویم که اصحاب آن حضرت در روز عاشورا پیش رفتند و پیکر مطهر آن ها پاره پاره شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: زهیر بن قین در لحظات آخر عمرش به امام حسین(ع) عرض کرد «در این لحظات که طعم شهادت در راه شما را چشیده ام، دوست دارم این اتفاق برای من هزار بار تکرار شود و باز هم در رکاب شما فداکاری کنم.» این منطق یک منطق آموزنده برای سراسر عمر ماست که در خط سیدالشهدا(ع) باقی بمانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عاشورا برای ما تصمیم ساز و تحول ساز است و پرده شفافی در برابر چشمان ما می آویزد که مسیر پیروی از سیدالشهدا(ع) را به ما می آموزد و ما باید از همان مسیر پیروی کنیم. این مسأله نباید پس از پایان یافتن روز عاشورا از یاد ما برود./820/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات