۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۲۹۲۸۰
معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی:

مدارس سنگر اصلی فعالیت تبلیغی مبلغان است

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امروز دیگر روستاها سنگرهای اصلی تبلیغ نیستند؛ بلکه سنگر اصلی برای فعالیت تبلیغی روحانیان، مدارس هستند که نسل آینده کشور را تربیت می‌کنند.
حجت الاسلام مهرپویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در دیدار مبلغات و مشاوران مذهبی مدارس با نماینده ولی فقیه در استان، با اشاره به مشکلات فراروی فعالان این عرصه اظهار کرد: با وجود فعالیت‌های مناسب و اثرگذار روحانیان در مدارس؛ اما آن‌چنان که باید و شاید از خدمات این بزرگواران قدردانی نمی‌شود.

وی با اشاره به ناچیز بودن مبلغ دریافتی مشاوران مذهبی و روحانیان مبلغ در مدارس، افزود: اگرچه مبلغ دریافتی در سال‌های گذشته هم اندک بود اما امسال این مبلغ هم کاهش یافته و به ماهی حدود 300 هزار تومان رسیده است.

حجت‌الاسلام مهرپویان تصریح کرد: با وجود این مشکلات، روحیه جهادی مشاوران و مبلغات مذهبی در مدارس سبب شده همچنان باانرژی و اخلاص مشغول خدمت‌دهی باشند.

وی اضافه کرد: شهید حججی برای این انقلاب و نظام سر و دست داد؛ به همین دلیل روحانیان مبلغ و مشاوران مذهبی در مدارس هم حتی با وجود قطع تمام حق‌الزحمه دریافتی همچنان به خدمت خالصانه خود ادامه داده و مشکلات را تحمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهرپویان با اشاره به روحیه تبلیغی مبلغات و مبلغان، اضافه کرد: همه مدیران مدارس و معاونان پرورشی و آموزشی معترف هستند که مبلغات و مبلغان در مدارس سنگ تمام گذاشته و با تمام توان مشغول به خدمت هستند.

وی با تأکید بر اینکه با وجود این باید برای رفع مشکل مزبور اقدام اساسی شود، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم در سفر تولیت آستان قدس رضوی به استان که نوزدهم مهرماه صورت می‌گیرد، این مشکل مطرح شود تا با استفاده از ظرفیت آستان قدس این خلأ جبران شود.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان شمالی یادآور شد: اگرچه همه‌ساله عیدی به برادران مبلغ تعلق می‌گیرد؛ اما خواهران مبلغه از عیدی هم محروم هستند.

حجت‌الاسلام مهرپویان با بیان اینکه اکنون در استان 52 نفر از خواهران و برادران مبلغ در مدارس فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: امروز دیگر روستاها سنگرهای اصلی تبلیغ نیستند؛ بلکه سنگر اصلی برای فعالیت تبلیغی روحانیان، مدارس هستند که نسل آینده کشور را تربیت می‌کنند./9314/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات