۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۵۲۹۳۲۰
مسؤول کانون های مساجد استان مرکزی:

عزاداران حقیقی آگاه به معارف عاشورا هستند

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: اهداف و آرمان های امام حسین (ع) و فرمایشات آن حضرت در مکه، مسیر راه کربلا و روز عاشورا از معارفی است که عزاداران حقیقی اباعبدالله (ع) باید از آن آگاه باشند.
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ظهر امروز در جمع عزاداران در اراک، بیان کرد: ظلم عظیمی که حادثه کربلا بر خاندان پیامبر وارد کرده دل های مومنان را تحت تاثیر قرار داده و با جاری شدن اشک ها پاداش بزرگی به عزاداران عنایت می شود.

حجت الاسلام ذوالفقاری اضافه کرد: بیان اهداف عاشورا بر تاثیر این قیام بر جوانان و نوجوانان می افزاید زیرا اهداف و آرمان های امام حسین (ع) و فرمایشات آن حضرت در مکه، مسیر راه کربلا و روز عاشورا از معارفی است که عزاداران حقیقی اباعبدالله (ع) باید از آن آگاه باشند.

اهداف امام حسین سبب بیداری جامعه می شود

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ابراز کرد: بازگو کردن خطبه های امام حسین (ع) که حاوی تمامی اهداف از جمله توحید و امامت است می تواند سبب بیداری جامعه اسلامی و هدایت به راه راست شود زیرا امام حسین (ع) در جهت این اهداف با گذشتن از خود و اهل بیت عصمت و طهارتش سعی در هوشیاری عموم مردم جامعه داشت.

حجت الاسلام ذوالفقاری بیان کرد: خطبه های امام حسین (ع) سرشار از نکته های سودمندی است که یکی از ویژگی های بارز آن استناد به آیات قرآن کریم است که نشانگر مورد غفلت واقع شدن قرآن کریم از سوی خلیفه وقت است زیرا مردم، قرآن ناطق را که اهل بیت پیامبر است را فراموش و آیات شریفه را بر اساس هوس خود تفسیر می کنند.

فراگیری معارف عاشورایی از سوی نسل جوان

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اضافه کرد: نسل جوان باید فرهنگ صحیح عاشورایی را فرا گیرد و پیام ها و مضامین عاشورایی در قالب پوسترها و بنرها به جوانان و نوجوانان آموزش داده شود تا از خطرات و آسیب های دنیای امروز و نقشه های دشمنان اسلام در امان بمانند.

حجت الاسلام ذوالفقاری گفت: اصل واقعه عاشورا سرشار از استکبار ستیزی، دفاع از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالم است که باید این اهداف برای عموم مردم جامعه اسلامی تبیین شود تا بتوانند در تمامی ابعاد زندگی خود از آن بهره مند شوند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی تصریح کرد: اساس سیاست اسلام مقابله با ظلم، دفاع از مظلوم و حمایت از ولایت در جهت حفظ جامعه دینی است که امروزه نیز در برابر نقشه های پلید دشمنان اسلام که سعی در جدا کردن مردم از ولایت فقیه دارند باید در متن زندگی مسلمانان جای گیرد.

فعالیت بیش از500  کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی

حجت الاسلام ذوالفقاری در ادامه بیان کرد: سیره بزرگان اهل بیت در جهت اقامه اسلام ناب محمدی برای عموم مردم جامعه اسلامی نیز باید بیان شود تا مردم از آنان الگوگیری کرده و در تمامی مراحل زندگی خود پیرو اهل بیت عصمت و طهارت باشند.

به گزارش رسا، هم ‌اکنون بیش از500  کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۵۵درصد در روستاها و۴۵ درصد نیز در شهرها مشغول به فعالیت هستند./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات