۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۵۲۹۴۱۶
حجت الاسلام والمسلمین نبوی:

انقلاب اسلامی را نمی توان از عاشورا جدا کرد

معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور گفت: انقلاب اسلامی ایران را نمی توان از انقلاب امام حسین(ع) جدا کرد و باید بدانیم آنهایی که با انقلاب مخالفند، با نهضت عاشورا و مکتب امام حسین(ع) و ارزش های دینی نیز مخالف هستند.
محمدحسن نبوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی در تجمع هیأت های عزاداری منطقه پردیسان قم که شامگاه دوشنبه در مسجد امام سجاد(ع) پردیسان برگزار شد با اشاره به فلسفه قیام امام حسین(ع) عنوان کرد: آن حضرت در وصیتی که به محمدحنفیه داشتند جان کلام و اصل دلیل انقلاب کربلا را در چند جمله بیان کردند.

وی افزود: آن حضرت فرمودند که فلسفه کار من در نهایت این است که سیره جدم را احیا کرده و امر به معروف و نهی از منکر کنم.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: امام حسین(ع) فرمودند که من از روی سرمستی و برای فساد و از روی ستمگری انقلاب نکردم و هدف من احیای سیره جدم و امر به معروف و نهی از منکر است.

وی نهضت امام حسین(ع) را نهضتی تاریخی دانست و خاطرنشان کرد: اهداف نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تنها متعلق به آن زمان نبود بلکه امروز نیز می توان برای احیای سیره پیامبر(ص) و امر به معروف و نهی از منکر تلاش کرد، پس هدف امام حسین(ع) امروز نیز وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی اضافه کرد: برخی سنت های صحیح در حال تبدیل شدن به سنت های غلط است و همه ما مکلف به تصحیح آنها هستیم و متأسفانه در جامعه دیده می شود که برخی معروف و منکرها جایشان عوض می شود.

وی ادامه داد: قرآن، مردان و زنان منافق را کسانی می داند که امر به منکر و نهی از معروف می کنند و از اجرای امر به معروف و نهی از منکر ممانعت به عمل می آورند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور تأکید کرد: تغییر نگرش به حجاب، از بین رفتن حیا، کم رنگ شدن غیرت، ارتباط با نامحرم، بی ارزش نشان دادن خانه داری و قبح زدایی از طلاق از مسائلی است که در جامعه رواج یافته و باید با آنها مبارزه کرد.

وی ابراز کرد: کانون خانواده در کشور ما در حال فروپاشی است و جریان مردسالاری و زن سالاری، هم اکنون به فرزندسالاری تبدیل شده است و این یک آسیب جدی است که باید با به کار بستن روش های صحیح تربیت فرزند، این مشکلات را رفع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران را نمی توان از انقلاب امام حسین(ع) جدا کرد و باید بدانیم آنهایی که با انقلاب مخالفند، با نهضت عاشورا و مکتب امام حسین(ع) و ارزش های دینی نیز مخالف هستند./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات