۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۵۲۹۴۱۸
مدیر کل اوقاف مازندران:

نهضت عاشورا فرهنگ ظلم ستیزی را در جامعه اسلامی نهادینه کرد

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که نهضت عاشورا فرهنگ ظلم ستیزی را در جامعه اسلامی نهادینه کرد، گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچم دار مقابله با ظلم و استبداد با بهره گیری از فرهنگ عاشورایی در برابر دشمنان و بدخواهان ایستاده است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران دوشنبه شب در مراسمی که به مناسبت ماه محرم در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد از برگزاری همایش رهروان زینبی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد.

وی با بیان این که این همایش در بیش از 70 امامزاده و بقعه متبرکه مازندران برگزار خواهد شد، افزود: این همایش عصر روز سه‌شنبه 11 مهرماه همزمان با سراسر کشور با حضور مادران شهدای مدافع حرم و بانوان ولایی استان برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که همایش رهروان زینبی در قالب طرح سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همایش چند هزار نفری رهروان زینبی(س) ویژه بانوان در دوازدهم محرم همراه با امضای طومار میثاق با حضرت زینب(س) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که حضرت زینب(س) با تبلیغ صحیح توانست پیام قیام عاشورا را جامعه آن دوران منتقل کند، تصریح کرد: اگر پیام رسانی حضرت زینب(س) نبود، آرمان ها و ارزش های عاشورایی جاودانه و ماندگار نمی ماند.

استاد حوزه علمیه مازندران، مهم‌ترين بعد زندگي حضرت زينب(س) را پاسداري از فرهنگ عاشورايي عنوان کرد و بیان داشت: آن بانوی ارزشمند اسلام در دفاع از حریم ولایت و افشای بنیان ظلم رسالت سنگینی بر عهده داشت که به انجام رساند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که رمز بقاي حماسه كربلا مرهون مجاهدت های حضرت زینب(س) بوده است، خاطرنشان کرد: آن بانوی مکرم اسلام در برملا کردن ظلم یزیدیان زمان نقش محوری را بر عهده داشت.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که حضرت زینب(س) با خطبه های آتشین خود یزیدیان زمان را رسوا کرد، تصریح کرد: عزت و صلابت و همچنين خطبه‌هاي كوبنده آن بانوي مكرم اسلام پيام نهضت تاريخي امام حسين(ع) و اهل بيت(ع) را به جهانيان رساند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که چنین شخصیت بزرگی در جهان اسلام باید الگوی امروز جامعه اسلامی باشد، بیان داشت: حضرت زينب(س) نيز در اوج مبارزات و روشنگري‌هاي خويش از عفت و حجاب غافل نبود، از اين‌رو بهترين الگو براي زنان مسلمان و شيعه است.

وی با تأکید براین که حضرت زينب(س) ادامه‌دهنده راه مادر خود بود و در دفاع از ولايت به اسوه‌اي براي زنان عالم تبديل شد، گفت: حضرت زينب(س) بعد از كربلا نيز مسير را گم نكرد و با بصيرت خود توطئه دشمنان را خنثي و فتنه‌ها را خاموش كرد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که نهضت عاشورا محدود به زمان و مکان خاصی نبود و برای همیشه تاریخ پویا و جاودانه خواهد ماند، تصریح کرد: علیرغم توطئه دشمنان در طول تاریخ برای کمرنگ کردن نهضت عاشورا، اما امروز شاهد تقویت روز افزون این نهضت عظیم در جهان هستیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که نهضت عاشورا هیچ گاه کمرنگ نخواهد شد و همواره جاودانه خواهد ماند، بیان داشت: علیرغم همه توطئه های دشمن برای کمرنگ کردن فرهنگ عاشورا در جامعه، امروز شاهد تداعی شدن یاد عاشورا در اذهان و افکار ملت ها هستیم.

حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که امروز هر چه می توانیم باید برای زنده نگه داشتن پیام عاشورا در جامعه تلاش کنیم، تصریح کرد: بقا و داوم دین در گرو حفظ و حراست از آرمان های عاشورایی است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که امروز بسیاری از ملت های جهان در سایه فرهنگ عاشورا در مسیر بیداری قرار گرفته اند، بیان داشت: عاشورا و فرهنگ متعالی آن موجی از بیداری را در اقصی نقاط  جهان ایجاد کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دین در سایه ارزش های عاشورا حفظ شده است، تصریح کرد: دشمن به خوبی می داند برای ضربه زدن به دین و اسلام ناب باید پایه های اصلی آن نظیر فرهنگ عاشورایی را در جامعه سست و کمرنگ کند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که نهضت عاشورا فرهنگ ظلم ستیزی را در جامعه اسلامی نهادینه کرد، گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچم دار مقابله با ظلم و استبداد با بهره گیری از فرهنگ عاشورایی در برابر دشمنان و بدخواهان ایستاده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم ترین دلایل دشمنی جبهه کفرو استکبار با نظام اسلامی را پرچم داری گفتمان استکبار ستیزی در جهان دانست و تصریح کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی در 38 سال اخیر ثابت کردند همچون سید و سالار شهیدان هیچ گاه زیر بار ظلم و استبداد نخواهند رفت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که امروز باید در حفظ آرمان های عاشورایی در جامعه تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: مهم ترین پیام عاشورا، حفظ دین، دفاع از ولایت و ایستادگی در برابر ظلم زمانه بود که امروز نیز باید مورد توجه قرار گیرد./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات