۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۲۹۴۳۵
حجت الاسلام علم الهدی:

حضرت زینب متمم قیام عاشورایی اباعبدالله الحسین بودند

مدیر موسسه تخصصی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) تهران با بیان اینکه حضرت زینب(س) متمم قیام عاشورای حسینی بودند، گفت: اگر حضرت زینب(س) در حماسه عاشورا حضور نداشتند اهداف مهم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای مردم و تاریخ بازگو نمی‌شد.
حجت الاسلام علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمحمدباقر علم الهدی، مدیر موسسه تخصصی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) تهران، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه دوم ماه محرم در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) و یاران با وفایش در روز عاشورا جان خودشان را نثار کردند تا راه سعادت انسان به سوی کمال هموار شود.

وی با بیان اینکه حماسه امام حسین(ع) به دو بخش اساسی و اصلی تقسیم می‌شود، ابراز کرد: بخش نخست به شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش اختصاص دارد و بخش دیگر به حماسه فرهنگی عاشورا مربوط می‌شود که پرچمدار این مهم حضرت زینب(س) بودند.

حجت الاسلام علم الهدی ادامه داد: در بخش نخست لازم است ما با اهداف قیام امام حسین(ع) آشنا شویم تا بدانیم امام حسین(ع) برای چه و به چه منظور حماسه عاشورا را خلق کردند بنابراین تبیین قیام عاشورا برای مردم از مهمترین وظیفه ما به ویژه مبلغان به شمار می‌رود.

مدیر موسسه تخصصی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) تهران با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) در راستای تحقق اهداف دینی و احیای سنت پیامبر(ص) و آیات قرآن کریم در جامعه صورت پذیرفت، تصریح کرد: امام حسین(ع) برای مقابله با تبلیغات سوء و گسترده دشمن ابتدا قیام با شمشیر را آغاز کرده و سپس ادامه این حماسه عظیم را در عرصه تبلیغ بر عهده حضرت زینب(س) نهادند.

وی ادامه داد: قرآن کریم می‌فرماید: مومنان راستین کسانی هستند که رسالت‌های الهی را به مردم ابلاغ می‌کنند و اگر لازم باشد جان خود را نیز در این راه نثار می‌کنند؛ مهمترین ویژگی یاران امام حسین اعتقاد راسخ و ایمان قوی بود.

حجت الاسلام علم الهدی با تاکید براینکه حضرت زینب(س) متمم قیام عاشورایی امام حسین(ع) بودند، گفت: اگر حضرت زینب(س) در حماسه عاشورا حضور نداشتند اهداف مهم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای مردم و تاریخ بازگو نمی‌شد و دشمن نیز همین هدف را دنبال می‌کرد تا قتل امام حسین(ع) را مبارزه قدرت طلبی معرفی کند./813/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات