۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۲۹۴۳۸
استاد حوزه علمیه:

خودکم بینی دانشی در داخل به استقلال علمی کشور ضربه می زند

استاد حوزه علمیه گفت: وابستگی به دامنه های علمی خارج از کشور و خود کم بینی در مسائل علمی، انسان را از استقلال درونی خود و کشورش غافل می‌کند.
استاد حوزه علمیه

حجت الاسلام محمد امانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، در تبیین موانع استقلال علمی در کشور گفت: ذوب شدن در فضای مجازی یکی از موانع استقلال علمی و وابستگی به غرب است که سبب وابستگی نسل جوان جامعه اسلامی به علوم غربی می شود.

وابستگی جوانان به فضاهای علمی غیر واقعی

استاد حوزه علمیه استان مرکزی گفت: فضای مجازی با بزرگ نمایی علوم غربی سعی در جذب نسل جوان جامعه اسلامی به علوم غربی دارد که این امر به استقلال علمی کشور لطمه می زند و نسل جوانان را به فضاهای علمی غیر واقعی وابسته می کند.

حجت الاسلام امانی ابراز کرد: وابستگی به دامنه های علمی خارج از کشور و خود کم بینی در مسائل علمی، انسان را از استقلال درونی خود و کشورش غافل می کند و سبب وابستگی کامل به علوم غربی می شود.

این استاد حوزه افزود: وابستگی به منابع علمی خارجی توسط ارگان های دولتی که وظیفه تولید علم دارند، سبب خود باختگی نسل جوان شده و داشته های درونی، علمی و تاریخی خود را به فراموشی بسپارد.

باور و بهره مندی جوانان به علوم کشور

حجت الاسلام امانی اضافه کرد: جوان جامعه اسلامی باید به دانسته ها و علوم کشور خود باور داشته و بداند که از علوم داخلی در جهت پیشرفت خود و جامعه می تواند استفاده کند.

استاد حوزه علمیه استان مرکزی تصریح کرد: نهادهای آموزشی باید جوانان را به استفاده از منابع کهن تاریخی، ایرانی-اسلامی و علمی درونی تشویق و ارجاع به منابع خارجی را کمتر کرده تا به حفظ استقلال علمی کشور کمک کنند.

جهاد علمی سبب استقلال علمی می شود

حجت الاسلام امانی استقلال علمی در کشور را محدود دانست و افزود: دور شدن از مبانی اصلی انقلاب و ایران اسلامی از آسیب های وابستگی علمی به غرب است که سبب فاصله گرفتن از فرهنگ ناب اسلامی-ایرانی می شود.

این استاد حوزه در ادامه بیان کرد: انسان با وقف خود در راستای دانسته های ائمه معصومین(ع) و دانشمندان اسلام، جهاد علمی کرده و با این امر سبب استقلال علمی هر چه بیشتر کشور خواهد شد./842/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات