۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۵۲۹۴۴۴
دبير جامعه روحانيت كاشان:

تفكر در خلقت زندگي انسان را توحيدي می کند

دبير جامعه روحانيت كاشان با اشاره به اينكه تفكر در خلقت سبب می شود زندگي انسان تبديل به زندگي توحيدي شود، گفت: تفكر در غذا و ديگر نعمات خداوند سبب خواهد شد تا انسان بنده خدا شود.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل، دوشنبه شب در مراسم عزاداري امام حسين(ع) كه در نصر آباد كاشان برگزار شد، در ادامه بحث ثبات قدم در دين گفت: كسب ايمان آسان اما نگهداري ايمان سخت تر است.

وي افزود: در بحث ايمان، كساني كه در برابر امام حسين(ع) ايستادند مومن و مسلمان و نماز خوان  و قرآن خوان بودند، اما عواملي كه دزد ايمان است، ايمان آنها را گرفت و جنايتي را رقم زدند كه در تاريخ بشريت نظير آن وجود ندارد.

حجت الاسلام شاه فضل، با اشاره به خالقيت و مالكيت خدا، گفت: هر آنچه در مالكيت خدا خلق مي شود در اختيار قدرت خدا است و هرچه در عالم خلق شده و در حال رشد است آن نيز از قدرت خدا است و اينگونه نيست كه انسان تصور كند خودش رشد مي كند كه اگرچنين تواني داشت از مرگ خودش پيشگيري كند.

دبير جامعه روحانيت كاشان، عنوان كرد: انسان اگر خلقت مورچه و مگس را بررسي كند بيشتر از اين به عظمت خلق خدا پي خواهد برد، بنابر اين با تفكر در ريزترين خلقت خدا تا كرات آسماني مي توان پي عظمت خدا برد كه چقدر است.

وي با بيان اينكه، خلقت خدا يك خلقت بي پاياني است و آنهايي كه اين خلقت را باور ندارند نسبت به خدا بي ايمان هستند، افزود: دروغ نگفتن سبب خواهد شد تا آنچه را براي به دست آوردن آن مرتكب دروغ گفتن مي شود، بدون اينكه انسان دروغ بگويد خداوند آنچه را خواسته است به او ببخشد.

دبير جامعه روحانيت كاشان، گفت: اگر انسان آنچه را آرزو داشته اما نتوانسته آن را به دست بياورد براي اين بوده كه اعتماد به خدا نداشته تا از خدا درخواست كند و خداوند نيز به او عنايت داشته باشد، از اين رو زماني كه انسان خداباور نباشد و آنچه را كه مي خواسته نتوانسته به دست بياورد مرتكب گناه مي شود.

وي يادآور شد: در ذهن و فكر عمر سعد اينگونه تصور شده بود كه عمر سعد مي تواند او را به حكومت ري برساند اما خدا نمي تواند، براي همين بود كه براي به دست آوردن حكومت ري به سراغ يزيد رفت و مرتكب چنين جنايتي در صحراي كربلا شد و به حكومت ري هم نرسيد.

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به اينكه ما بايد قدرت خدا را باور كنيم، گفت: كسي كه قدرت خدا را باور كرد و به خداوند توكل كرد، خداوند او را كمك خواهد كرد چرا كه خداوندرا بالاتر از همه مي داند و توكل به خدا  و خداباور خواهد داشت، از اين  رو مي فرمايد ‹‹وَتَوَكَّلْ عَلَى الْعَزِيزِ الرَّحِيمِ الَّذِي يَرَاكَ حِينَ تَقُومُ ›› به خداي مقتدر و رحمت گر توانا توكل كنيد.

وي ادامه داد: ريشه عدم توكل به خدا و  افتادن در دامن گناه و رسيدن به دنيا  براي اين است كه هنوز قدرت خدا را باور نكرده ايم و چنانچه به قدرت خدا باور داشته باشيم خداوند نيز قدرت انجام هركاري را به انسان خواهد داد.

حجت الاسلام شاه فضل يادآور شد: آياتي در سوره آل عمران است كه وقتي به پيامبر(ص) اكرم نازل شد و پيامبر اين آيات را تلاوت مي كرد و اشك  مي‌ريخت و مي فرمايد مغضوب است كسي كه اين آيات را بخواند و و در آن تدبر نكند و مستحب است اين پنج آيه را كه در آخر سوره آل عمران است هنگام خواب بخوانيد.

دبير جامعه روحانيت، گفت: تفكر در خلقت سبب خواهد شد تا زندگي انسان تبديل به زندگي توحيدي شود، بنابراين قبل خوردن تفكر در غذا و ديگر نعمات خداوند سبب خواهد شد تا انسان بنده خدا شود./1307/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات