۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۲۹۵۲۸

چند خبر کوتاه از خوزستان

ادای احترام کتابداران شهرستان اهواز به مقام شامخ شهدای گمنام، مشاهده آنلاین نمایشگاه خون و خاک در تلگرام، ثبت نام ۱۴۶ مبلغ و مبلغه خرمشهری در سامانه سجام و غبارروبی مزار شهدای شهرستان گتوند چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، همزمان با هفته دفاع مقدس عباس حسین زاده بندقیری، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اهواز به همراه جمعی از کتابداران کتابخانه های عمومی عمومی این شهرستان در معراج شهدای اهواز حاضر و با نثار گل و قرائت فاتحه، به شهدای گمنام ادای احترام نموده و با آرمان های والای امام راحل و شهیدان تجدید میثاق کردند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اهواز گفت: آنچه که امروز جمهوری اسلامی ایران را به این مرحله رسانده که سبب شود همه کشورهای منطقه و دنیا به قدرت و صلابت آن سر تعظیم فرود آورند، مرهون خون همین شهدا است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه شهدای انقلاب اسلامی استقلال و آزادی را برای ایران عزیزمان به ارمغان آورده و شهدای 8 سال دفاع مقدس از این دستاورد عظیم پاسداری کردند، ابراز داشت: عرف، شرع و قانون همه مسئولان نظام را مکلف می کند تا از آرمان های شهدا پاسداری و حفاظت کنند که در این باره کتابداران کتابخانه های عمومی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و وظایفی بس سنگینی را بر دوش می کشند.

حسین زاده ادامه داد: رهبر فرزانه ما در این خصوص بارها و بارها تاکیدات زیادی داشتند که وظیفه کتابداران را در عرصه فرهنگی سنگین و سنگین تر می کند، که در این باره فرمود: «در این جنگ نرم وظیفه مجموعه فرهنگی این است که هنر را تمام و عیار و با قالبی مناسب به میدان آورد تا اثرگذار شود». بنابراین کتابداران در پیام فوق نیز مخاطف ویژه قرار گرفته و وظایف این عزیزان بسیار سنگین است.

وی در پایان عنوان کرد: حضور بنده و همکارانم در معراج شهدا اهواز و تجدید میثاق با شهدای گمنام را یک وظیفه می دانیم و از شهدا می خواهیم در مسیر جنگ نرم ما را یاری و در آخرت ما را شفاعت کنند.

مشاهده آنلاین نمایشگاه خون و خاک در تلگرام

نخستین نمایشگاه عکس تلگرامی خوزستان با عنوان "خاک و خون" برگزار شد.

عکس ‌های این نمایشگاه آثار عاشورایی محمّد جهانگیری، عکاس خوزستانی است که به ‌صورت آنلاین از 9 تا 19 مهرماه 1396 در تلگرام  به نمایش در می ‌آیند.

در این نمایشگاه، 17 اثر که در پنج سال گذشته توسط این هنرمند عکاسی شده به نمایش‌ گذاشته شده است.علاقه‌ مندان برای بازدید از این نمایشگاه می ‌توانند از طریق https://telegram.me/mohammad_jahangiri_expo به کانال مراجعه و از آثار بازدید کنند.

ثبت نام 146 مبلغ و مبلغه خرمشهری در سامانه سجام

حجت ‌الاسلام عادل رویوران، رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر، اظهار داشت: نام 146 مبلغ و مبلغه خرمشهری در سامانه سجام به ثبت رسیده است.

وی افزود: به همه مبلغان خرمشهری توصیه می‌ کنیم که برای ثبت ‌نام در سامانه سجام، در اسرع وقت به اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر مراجعه کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: سامانه سجام به منظور سامان ‌دهی و نظامند نمودن مبلغان و اعزام آنها فعالیت می‌کند.

غبارروبی مزار شهدای شهرستان گتوند

حمید بهداروندی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور سالار شهیدان و 72 تن از یاران با وفایش در این باره اظهار کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و مدافعین حرم مراسم غبارویی مزار شهدای شهرستان گتوند از سوی توسط سپاه ناحیه گتوند برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: در این مراسم برخی از هنرمندان شهرستان حضور یافته و به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهید مدافع حرم محمد تاجبخش ادای احترام کردند.

بهداروندی اضافه کرد: مسئولین و هنرمندان شهرستان با حضور و غبار روبی مزار شهدای گمنام و همچنین آرامگاه شاعر فرزانه دکتر قیصر امین پور یاد خاطره آنها را گرامی داشتند./9456/پ۲۰۴/ب۲

ارسال نظرات