۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۲۹۵۴۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

نهضت عاشورا با تلاش های امام سجاد ماندگار و جاودانه شد

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام سجاد(ع) تنها در مسیر تبلیغ دین و دفاع از قیام عاشورا گام برداشت، گفت: نهضت عظیم امام حسین(ع) با تلاش های مجاهدانه امام سجاد(ع) و امام سجاد(ع) ماندگار و جاودانه شد.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امام سجاد(ع) در نکا برگزار شد با بیان این که سیدالساجدین تنها در مسیر تبلیغ دین و دفاع از قیام عاشورا گام برداشت، گفت: نهضت عظیم امام حسین(ع) با تلاش های مجاهدانه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) ماندگار و جاودانه ماند.

وی با بیان این که امام سجاد(ع) پیام عاشورا را به شیوه ای منطقی و مستدل در جامعه تبیین و تبلیغ کرد، افزود: اگر تلاش های این امام همام نبود پیام نهضت حسینی بر زمین مانده و اصل قیام ابتر باقی می ماند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که چهارمین امام شیعیان پس از قیام غمبار عاشورا مأموریت الهی داشت تا پیام قیام را به جامعه آن دوران منتقل کند، بیان داشت: امام سجاد(ع) با همراهی بانوی نمونه اسلام حضرت زینب(س) به خوبی مأموریت الهی رساندن پیام قیام نهضت امام حسین(ع) را به انجام رساندند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امام سجاد(ع) از حادثه كربلا بنا بر مشيت و اراده الهي سالم ماند تا عالم از وجود امام معصوم تهي نماند، بیان داشت: نقش امام سجاد(ع) در پيام‌رساني حادثه كربلا يك نقش بسيار مهم و اساسي بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان و بدخواهان اسلام پس از شهادت امام حسین(ع) و یاران باوافایشان و به اسارت بردن اهل بیت(ع) امام، همه تلاش خود را برای تحریف قیام و جلوگیری از رساندن پیام نهضت به کار گرفتند، خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با تبلیغ صحیح، ضمن رساندن پیام عاشورا مانع تحریف و وارونه جلوه دادن نهضت عاشورا شدند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) با تبلیغ صحیح، حکومت ظالم آن دوران رسوا کردند، گفت: امام سجاد(ع) با افشاگری یزیدیان ضمن به وجود آوردن یک دگرگونی در مردم آن زمان، حقایق کربلا و قیام عاشورا را برای آنها آشکار کرد.

وی با بیان این که امام سجاد(ع) در دوران امامت خود نیز تنها در مسیر احیاء قیام عاشورا گام برداشت و لحظه ای غیر از این مسیر گام بر نداشت، خاطرنشان کرد: چهارمین امام شیعیان پس از شهادت امام حسین(ع) پرچم اسلام را زنده نگه داشتن پیام نهضت حسینی برافراشته نگه داشتند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام سجاد(ع) علاوه بر تبلیغ پیام نهضت حسینی با تربیت شاگردان خود توانست، پرچم اسلام ناب را در جامعه آن دوران برافراشته نگاه دارد، تصریح کرد: خفقان دوران امام سجاد(ع) مانع از تلاش های آن حضرت برای تبلیغ اسلام ناب در آن دوران نشد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که حکام خونریز اموی در دوران امام سجاد(ع) همه حقوق های انسانی و اخلاقی را با اقدامات خود زیر پای گذاشته بودند، تصریح کرد: اما امام سجاد(ع) علیرغم همه سختی ها و مشکلات دوران امامت خود لحظه ای از رسالتی که بر عهده داشت عقب نشینی نکرد و تا آخرین لحظه از عمر بابرکت خود در مسیر تبلیغ دین و رساندن پیام نهضت گام برداشت.

امام جمعه نکا با اشاره به این که امام سجاد(ع) با تربیت شاگردان حسینی توانست نهضت عاشورا و پیام ارزشمند آن را زنده نگه دارد، تصریح کرد: پیام قیام امام حسین(ع) امروز الگوی بسیاری از ملت های جهان برای مبارزه با ظلم و استبداد قرار گرفته است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امام حسین(ع) هیچ گاه حاضر نشد زیر با ذلت برود و با اقتدار در برابر ظلم و استبداد ایستادگی کرد، خاطرنشان کرد: ایستادگی امام حسین(ع) و خون پاک آن امام همام و یاران باوفایشان موجب ماندگاری و بقای اسلام ناب شد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که دشمن برای از بین بردن دین و ارزش های اسلامی هر روز نقشه و توطئه تازه ای را دنبال می کند، بیان داشت: هوشیاری و بصیرت امت اسلامی یکی از مهم ترین راه های مقابله با توطئه دشمنان در برابر اسلام ناب است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ائمه اطهار(ع) در دوران امامت خود با همه توان در برابر دشمنی ها و توطئه های بدخواهان اسلام ایستادند و حقانیت دین دفاع کردند، خاطرنشان کرد: اگر امروز اسلام ناب از چنین جایگاه ارزشمندی برخوردار است در ابتدا مرهون تلاش های ائمه معصومین(ع) و در ادامه به دلیل دغدغه های علما و فقهای دین در دوران معاصر است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نباید دین و ارزش های اسلامی را تنها بگذاریم، افزود: دشمن برای از بین بردن دین تلاش می کند تا آرمان ها و ارزش های عاشورایی را در جامعه کمرنگ و بی اثر کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امام سجاد(ع) در کنار حضرت زينب(س)، براي حراست از ارزش‌هاي اصيل اسلامي و مسلمانان به افشاگري عليه حکومت خودکامه‏ بني‌اميه پرداختند، گفت: خطبه‌ها و سخنراني‌هاي امام سجاد(ع) و زينب کبري(س) در مسجد شام چهره‏ واقعي يزيد و يزيديان را افشا کرد و همین مسأله موجب ماندگاری پیام عاشورا شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: همان طور که امام حسين(ع) با نثار خون خويش و يارانش در مقابل ظلم و فساد حاکمان زمان ايستاد، امام سجاد(ع) نيز با رساندن پيام نهضت عاشورا اين حرکت را زنده نگاه داشت./۱۳۱۷/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات