۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۲۹۵۵۹
مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی:

صحیفه سجادیه نشان دهنده مجاهدت گسترده فرهنگی امام سجاد است

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان اینکه صحیفه سجادیه نشان دهنده مجاهدت گسترده فرهنگی امام سجاد(ع) است، گفت: از سوی دیگر نمی توان نقش حضرت را در زنده نگه داشتن واقعه کربلا نادیده گرفت.
صحیفه سجادیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،حجت الاسلام مهدی شریعتی تبار، مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در نشست «بررسی الزامات و مولفه های آرمان شهر رضوی» که امروز 11 مهر با حضور جمعی از اندیشمندان و محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی در بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام زین العابدین(ع) گفت: امام سجاد(ع) در دوران طولانی امامت خود در شرایط اختناق آمیزی زندگی می کردند.

وی با بیان اینکه در این شرایط حساس جامعه اسلامی از نظر اخلاقی در افول و سقوط قرار گرفته بود، افزود: این دوران به لحاظ سیاسی و اجتماعی هم در شرایط خفقان قرار داشت و امام در این دوران مشغول به فعالیت های فرهنگی و اخلاقی و تربیتی شدند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان اینکه صحیفه سجادیه نشان دهنده این مجاهدت گسترده فرهنگی است، تصریح کرد: از طرفی نمی توان  نقش حضرت را در زنده نگه داشتن واقعه کربلا نادیده گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که بررسی مؤلفه های آرمان شهر رضوی که به دیدگاههای امام رضا(ع) درباره شکل گیری یک جامعه آرمانی می پردازد، حائز اهمیت است، اظهار کرد: در واقع این جامعه آرمانی همان فلسفه وجودی دین و بعثت انبیا را تشکیل می دهد.

حجت الاسلام شریعتی تبار ادامه داد: اولیای الهی آمده اند تا حیات طیبه را برای جامعه رقم بزنند و دستورات و معارف را بیان کنند که اگر مردم به این معارف دست یابند و عمل کنند در دنیا از مدینه فاضله و حیات طیبه برخوردار می شوند و سعادت آخرت آنها هم تضمین می شود.

وی با بیان اینکه همه آمیزه هایی که دین در سنت و سیره معصومین (ع) بیان کرده است در راستای همین هدف متعالی است، تصریح کرد: در واقع در دوران امام زمان (عج) آرمان شهر محقق می شود که در آن مدیریت صالحان بر سرنوشت جامعه استمرار می یابد و تمکن دین و امنیت برقرار می شود./934/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات